Business Hi-Tech

Vanzarile Ubisoft Romania au crescut cu 30% anul trecut, la 50.000 de licente de jocuri

05.04.2009, 18:10 108

Ubisoft Romania, filiala locala a producatorului francez de jocuri video pentru PC si console Ubisoft Entertainment, a vandut anul trecut circa 50.000 de licente, cu 30% mai multe decat in 2007.

"Credem ca la cresterea vanzarilor au contribuit foarte mult actiunile Ubisoft Romania care au pus in centrul atentei jucatorii. Astfel, titlurile noastre cele mai importante au avut parte de lansari oficiale, evenimente in cadrul carora am prezentat jocurile publicului, am oferit posibilitatea de a sta de vorba cu producatorii jocurilor, am organizat concursuri", a declarat Jacint Erdei, specialist PR in cadrul companiei.
Printre cele mai vandute jocuri se numara Assassin's Creed, Prince of Persia si Far Cry 2.
"In Romania cele mai populare jocuri raman in continuare cele pentru PC, dar s-a constatat o evolutie rapida a jocurilor pentru console, care incep sa castige teren", a aratat reprezentantul Ubisoft Romania.
Din portofoliul companiei, cele mai bine vandute jocuri au fost cele "3rd person action adventure" (jocuri de actiune in care personajul este vizualizat din spate - n.r.), printre care se numara Assassin's Creed si Prince of Persia.
"Astfel, s-a confirmat inclinarea consumatorilor autohtoni catre jocurile de actiune", a precizat Erdei. Pentru 2009, compania apreciaza ca tendinta de crestere a vanzarilor de jocuri video se va mentine. Ubisoft Romania are in prezent doua studiouri care produc jocuri video.
"Cel mai mare se afla la Bucuresti, unde avem peste 700 de angajati. Al doilea studio, deschis in toamna anului trecut la Craiova, si-a propus sa ajunga la 50 de angajati pana in prima jumatate a anului 2009", a mai spus Erdei.
De altfel, Ubisoft anunta la finele anului trecut ca va continua angajarile in Romania, in ciuda crizei economice internationale care a determinat mai multe companii sa isi intrerupa activitatea sau sa recurga la concedieri.
Totodata, Ubisoft Romania este importator direct si lucreaza, in prezent, in special cu retaileri.
Printre cei mai importanti parteneri se numara Altex, Carrefour si Auchan.
La nivel mondial, Ubisoft Entertainment estimeaza pentru anul fiscal care s-a incheiat pe 31 martie 2009 vanzari de peste un miliard de euro, in crestere cu 12-13% fata de anul fiscal precedent.
Ubisoft Romania estima anterior ca va incheia 2008 cu un rulaj de aproximativ 15 milioane de euro.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO