Business Hi-Tech

Viacom: victoria lui Murdoch a fost umilitoare

09.10.2006, 13:05 12

Viacom exclude posibilitatea de a licita pentru achizitia Facebook, un site de tip retea sociala, in ciuda infrangerii suferite in competitia pentru MySpace.com, adjudecata de News Corp., a declarat Sumner Redstone, presedintele Viacom, scrie presa internationala.
Redstone a recunoscut in cadrul unui interviu ca ii ordonase lui Tom Freston, CEO al Viacom, sa finalizeze tranzactia prin care compania urma sa cumpere MySpace.com - insa ordinul sau a venit mult prea tarziu pentru a mai fi pus in practica. Redstone si-a asumat in interiorul companiei un rol mult mai agresiv de la desprinderea de divizia sa de broadcasting CBS.
"A fost o experienta umilitoare", a afirmat presedintele Viacom despre cursa pentru MySpace, pierduta in favoarea lui Rupert Murdoch.
Pierderea in favoarea News Corp. a reprezentat unul dintre principalele motive pentru care Freston a fost demis la inceputul lunii septembrie. Inainte de negocierile cu News Corp., MySpace era pe punctul de a fi achizitionata pentru 500 mil. dolari (394 mil. euro), mai putin decat suma platita de Murdoch.
"Inainte de a intra Rupert in actiune, MySpace astepta cele 500 de milioane de dolari, iar Tom nu a cumparat-o", a declarat Redstone.
Redstone estimeaza ca valoarea MySpace, una dintre afacerile de pe Internet cu cea mai rapida crestere, si-a triplat valoarea la 1,5 mld. dolari (1,18 mld. euro).
Dar pierderea licitatiei pentru MySpace nu a descurajat Viacom, care detine si postul de televiziune MTV, sa-si mentina strategia de a nu plati sume uriase pentru afacerile de pe Internet.
"Nu vom mai lua in consideratie Facebook. Am studiat-o. Dar pretul e prea mare", a afirmat Redstone.
Facebook, o retea sociala destinata initial studentilor si elevilor de liceu, si care si-a extins acoperirea si catre alte segmente de varsta, a purtat in septembrie discutii cu Yahoo! pentru o achizitie de aproximativ 1 mld. dolari (788 mil. euro), dar si cu Microsoft.
Pentru moment, Viacom tinteste afaceri online aflate in stadii initiale de dezvoltare. "Vom privi catre companii inovative si pe care le putem dezvolta", a precizat presedintele companiei.
El a evitat sa raspunda daca Viacom este interesata de servicii video online precum YouTube, dar a admis: "Este o companie foarte buna".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO