Business Hi-Tech

Yahoo! isi va schimba strategia pentru Romania

Yahoo! isi va schimba strategia pentru Romania

Mihai Fanache, fondator MediaCafe: Nu este exclus ca Yahoo! sa lanseze in viitorul apropiat domeniul yahoo.ro

16.04.2007, 18:08 65

Google, compania care opereaza cel mai mare motor de cautare din lume, ar putea tinti, in perioada urmatoare, piata locala de clienti mici de publicitate online, care nu isi permit sa plateasca decat 2-3.000 de euro pentru o campanie de publicitate pe Internet si care nu pot fi prezenti pe siturile Yahoo!, a declarat pentru ZF Mihai Fanache, fondator si media director MediaCafe, singura agentie locala care se ocupa de vanzarea de publicitate pe siturile detinute de compania americana Yahoo! in Romania.
"In principiu sunt businessuri diferite. Google, si in general search marketingul, atrage cu precadere campaniile de performanta, in timp ce Yahoo! ofera instrumente de crestere a notorietatii marcilor. Google se asociaza deocamdata in Romania campaniilor cu bugete relativ mici, insa cu siguranta acest lucru nu va ramane asa", a adaugat Fanache.
Unul dintre cele mai accesate spatii publicitare Yahoo! de catre utilizatorii din Romania este cel alocat Yahoo! Insider, o fereastra care apare la prima logare pe aplicatia Yahoo! Messenger si care ii ofera utilizatorului posibilitatea de a vedea daca a primit un mesaj nou sau poate accesa diverse optiuni ale contului de user Yahoo!.
"Toate campaniile pe care le-am rulat pe Yahoo! Insider au avut o rata de click de peste 2,5%, peste rata medie de accesare a unei campanii online", a precizat fondatorul MediaCafe.
Pretul unei campanii pe Romania in reteaua Yahoo! poate incepe de la 8.500 de euro.
Fereastra principala a aplicatiei de mesagerie instantanee, afisata lunar de circa 564 de milioane de ori, ofera cel mai ieftin spatiu publicitar disponibil in reteaua Yahoo!, cu un rate card de 6,5 euro la mia de afisari.
Printre companiile locale care au desfasurat campanii de publicitate online prin reteaua Yahoo!, avand drept tinta utilizatorii romani, se numara Alka, Vodafone, Pepsi, McDonalds, BRD, Axe, Bergenbier, RomTelecom sau KissFM.
Fanache estimeaza ca in acest an este posibil ca MediaCafe sa ofere consultanta Yahoo! si pentru piata serviciilor de publicitate online asociate motorului de cautare Yahoo!.
"Cand discutam de piata de publicitate pe motoare de cautare vorbim de alta categorie de companii decat cele care cumpara publicitate sub forma de banere pe Yahoo!. Se asteapta intrarea clientilor care fac bani din Internet, vanzari, o categorie de clienti care asteapta performanta", a afirmat el. Potrivit oficialului MediaCafe, Yahoo! isi revizuieste in prezent politica in ceea ce priveste prezenta pe piata din Romania, care a dovedit ca poate deveni o sursa importanta de venituri.
"Toate campaniile de pe prima pagina a Yahoo! sunt acum targetate global, astfel doar clientii mari de publicitate isi pot cumpara prezenta acolo. Acest spatiu va putea fi targetat pentru Romania, nicio tara pana acum neavand acest drept, cu exceptia tarilor unde Yahoo! opereaza deja cu domenii locale", a precizat Mihai Fanache.
Pe plan international, cel mai important competitor al Yahoo! este Google, compania care ruleaza cel mai mare motor de cautare din lume. Google a anuntat luna trecuta numirea unui consultant pentru Romania in persoana lui Radu Tudorache, fost director in cadrul Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC), dar a refuzat sa ofere detalii cu privire la planurile sale de dezvoltare in Romania.
Din aceasta luna, in portofoliul de vanzari a MediaCafe a intrat si Hi5, una dintre cele mai mari retele sociale din lume, si care numara in Romania aproximativ 500.000 de utilizatori inregistrati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO