Business Internaţional

BMW are profit de 452 mil. euro in trimestrul trei

03.11.2006, 17:41 11

In timp ce rivalii de la Mercedes-Benz si-au dublat profitul in cel de-al treilea trimestru al anului, cel al BMW sufera o usoara scadere.
Reprezentantii Bayerische Motoren Werke (BMW), cel mai mare producator de automobile de lux al lumii, au declarat ca profiturile au scazut cu 0,7% in cel de-al treilea trimestru deoarece compania si-a modernizat portofoliul de modele si a platit mai multe taxe, relateaza Bloomberg.
Potrivit reprezentantilor companiei, profitul net a scazut la 452 milioane euro sau 69 de eurocenti pe actiune, de la 455 milioane euro, sau 68 eurocenti pe actiune, cat a inregistrat in anul precedent.
Norbert Reithofer, cel care a preluat functia de director executiv al companiei dupa retragerea din luna septembrie a lui Helmut Panke, se confrunta acum cu schimbari ale modelelui sport X5 si ale modelului Mini, automobile care au condus la scaderea vanzarilor companiei din ultima perioada. Rezultatul celor de la BMW constrasteaza cu castigurile rivalului Mercedes detinut de DaimlerChrysler, care in cel de-al treilea trimestru al acestui an si-a dublat profitul de operare.
"Cel de-al treilea trimestru a fost caracterizat de o dezvoltare mai moderata a segmentului de retail", au decalarat oficialii companiei.
Vanzarile au scazut cu 1,4%, pana la 11,6 miliarde euro, iar vanzarile fizice au scazut cu 5,5%, pana la 323.064 unitati fata de 2005.
In ciuda acestui fapt, actiunile BMW au crescut cu 22% anul acesta. Actiuniule cotate la bursa din Frankfurt au crescut miercuri cu 20 de centi, sau 0,4%, la 45,20 euro, ceea ce evalueaza producatorul de masini la 29,6 miliarde euro. Forta de munca a companie a crescut si ea de la 106.859 angajati la 107.027.
Taxele platite de BMW anul acesta au crescut la 268 milioane euro, de la 203 milioane euro cat au fost in anul precedent, iar riscul obligatiunilor in valoare de 15 miliarde de euro a scazut cu 44% de la inceputul acestui an pana in prezent.
Producatorul auto a lansat un nou model coupe Seria 3 in ultimele trei luni, dorind sa introduca o versiune cu patru usi a modelului lansat anul trecut. BMW Seria 3, care concureaza cu modelul clasa C al celor de la Mercedes-Benz detinuti de DaimlerChrysler si modelul Audi A4 al companiei Volkswagen, care este cea mai populara gama a companiei BMW si reprezinta aproximativ jumatate din numarul total al vanzarilor inregistrate de companie.
Seria 3 de la BMW este mult mai economica, are un motor mult mai puternic decat versiunile precedente si este mult mai spatioasa, beneficiind si de scaune de piele. Compania a mai introdus anul trecut si modelul Seria 7, pentru care a rotunjit exteriorul portbagajului.
BMW a vandut 323.040 de automobile in acest trimestru, in comparatie cu cele 341.932 de unitati vandute in anul precedent. Cresterea din acest an a fost mai mica decat cresterea de 10 procente de anul trecut, in mare parte deoarece divizia Mini a construit mai putine automobile in timp ce rearanja fabrica pentru noul model.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO