Business Internaţional

Cererea de angajaţi în zona de servicii creşte, dar volumul rămâne sub cel din producţie. „Pe o piaţă dependentă de candidaţi, creşterile salariale de 10 - 20% nu vor mai fi suficiente pentru a-i atrage"

Cererea de angajaţi în zona de servicii creşte, dar...

Autor: Departamentul Economic

13.08.2016, 15:38 835

În opinia ei, dacă ne concentrăm numai pe creşterea economică nu facem decât să ne raportăm la o strategie pe termen scurt. Pe o piaţă dependentă de candidaţi, doar creşterile salariale 10- 20% ca strategie de motivare nu vor mai fi suficiente pentru a-i atrage şi nici sănătos.

Ea a mai precizat că, în baza proiectelor făcute pe o perioadă de 2- 3 ani, probabil că tot sectoarele IT&C şi serviciile de externalizare vor continua să aibă o creştere constantă de angajaţi, doar că în aceste domenii se va accentua deficitul de forţă de muncă.

"România a continuat să crească constant aria de servicii pe T1, invers proporţional faţă de producţie. Solicitările de noi candidaţi au venit cu preponderenţă din zona IT&C şi BPO, recent însă au reînceput şi în zona de retail. În momentul de faţă, industria nu este singurul indicator (în ceea ce priveşte noile angajări – n.red.), întrucât multe dintre companiile internaţionale atrag şi alte competenţe pentru centre de suport regionale", a explicat Iuliana Leurent.

În ultimii ani, firme cu activităţi de producţie precum Continental, Bosch sau, mai nou, Leoni au deschis centre de externalizare de servicii în România care concentrează activităţile de suport din mai multe ţări.

România a avut cu circa 200.000 de salariaţi în plus în primele trei luni ale acestui an prin comparaţie cu perioada similară a anului trecut, astfel că efectivul total de angajaţi a ajuns la 5,4 milioane de persoane, arată datele publicate de Ministerul Muncii.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24