Business Internaţional

Firmele se inghesuie sa se promoveze pe Facebook

22.11.2009, 23:12 22

Un numar din ce in ce mai mare de companii considera reteaua desocializare online Facebook un element indispensabil pentrupromovarea afacerilor lor, scrie The New York Times.

Firmele mici o folosesc pentru a-si gasi noi clienti, pentru aconstrui comunitati online de sustinatori si pentru a utiliza catmai eficient informatiile de ordin demografic.

"Trebuie sa fii acolo unde clientii tai actuali, dar si ceipotentiali se afla", spune Clara Shih, autoare a cartii "TheFacebook Era" (Era Facebook). "Iar in conditiile in care exista 300de milioane de conturi pe Facebook, iar numarul creste incontinuare, aceasta retea este locul unde poti gasi clienti pentruprodusele si serviciile pe care le oferi", crede Shih.

Pentru majoritatea companiilor, "paginile" Facebook (FacebookPages, distincte de profilurile individuale si de grupurileregasite pe Facebook) sunt extrem de importante. Aceste "pagini"permit afacerilor sa-si construiasca un adevarat portofoliu desustinatori (fani), similar celebritatilor, echipelor sportive,muzicienilor si politicienilor.

In prezent, exista circa 1,4 milioane de astfel de pagini, careatrag peste 10 milioane de sustinatori in fiecare zi, potrivitFacebook.

Art Meets Commerce, agentie de publicitate din New York,foloseste reteaua online de socializare ca element crucial alcampaniilor sale publicitare pentru productiile teatrale pe care lepromoveaza. Pagina de Facebook a spectacolului "Rock for Ages",spre exemplu, are peste 13.000 de sustinatori.

Nu este vorba insa numai de marketing, sau cel putin cei de laArt Meets Commerce nu vizeaza potentialii clienti doar pentru a-iconvinge sa cumpere bilete la spectacolele respective. "Ajungi satreci mai departe de o simpla politica de marketing online, oferindchiar suport pentru clienti", spune Jim Glaub, creative director alagentiei. "De cele mai multe ori lumea foloseste Facebook-ul pentrua pune intrebari de genul: cat dureaza spectacolul, putem gasilocuri de parcare, se adreseaza studentilor? Trebuie sa raspunzi sila astfel de intrebari", potrivit lui Glaub.

Chris Meyer, fotograf profesionist de nunti, a avut putin norocin a-si atrage clienti cu ajutorul promovarii traditionale.Facebook s-a dovedit insa a fi o adevarata mina de aur pentruMeyer. El estimeaza ca a cheltuit circa 300 de dolari pentru paginasa de Facebook in ultimii doi ani, efort financiar ce i-a generatinsa o cifra de afaceri de 60.000 de dolari.

Astfel, circa doua treimi din clientii sai il contacteaza prinintermediul retelei online de socializare. "Practic afacerea mea arda faliment daca nu as utiliza Facebook. Mai ales in actualul mediueconomic, trebuie sa strang cureaua si sa folosesc cat mai eficientfiecare dolar investit in publicitate", explica Meyer.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO