Business Internaţional

GM si Chrysler nu mai fug de faliment, dar pun conditii

04.12.2008, 16:18 14

Directorii executivi ai General Motors si Chrysler iau in considerare posibilitatea acceptarii unui faliment prestabilit, ca un ultim pret pe care trebuie sa il plateasca pentru a primi un ajutor guvernamental salvator in valoare de mai multe miliarde de dolari, potrivit unor surse apropiate, scrie Bloomberg.

Cei mai puternici executivi ai industriei auto americane au avertizat ca un faliment ar conduce la lichidarea colosilor in conditiile in care clientii au abandonat companiile. Staff-ul a trei membri ai Congresului au discutat cu experti in restructurari si i-au intrebat pe acestia daca un faliment prestablit - ce a rezultat in urma negocierilor cu muncitorii, creditorii si debitorii - ar putea fi folosit pentru o reorganizare a industriei fara sa mai fie necesara lichidarea, conform unor surse apropiate acestui caz.
"Este esential pentru Congres sa colaboreze in problema falimentului si sa il considere o optiune pentru a putea intelege de la persoane obiective care sunt riscurile si oportunitatile pe care le presupune", spune Alan Gover de la White & Case, avocat principal in cazuri de restructurare in valoare de 60 mld. dolari (47,5 mld. euro), ce aveau la baza datorii corporatiste.
Multe solutii la problemele financiare ale producatorilor auto sunt pe agenda de discutii de la Washington si in intreaga tara totodata, in randul oficialilor companiilor, creditorilor, uniunilor si al altor parti implicate, a rezumat discutiile interne o persoana ce a refuzat sa ii fie facuta publica identitatea.
Negocierile sunt impartite intre grupuri mici de discutii, fapt ce face ca propunerea unei solutii cum este cazul falimentului pana saptamana viitoare cel mai devreme sa fie putin probabila, a declarat aceeasi sursa.
Directorul executiv al GM, Rick Wagoner, a spus ca falimentul ar implica lichidarea, deoarece clientii ar refuza sa cumpere masini de la o companie ce ar putea fi incapabila sa isi sustina garantiile sau sa furnizeze piese de schimb. Falimentul este "undeva jos pe lista de solutii posibile", a declarat George Fisher, un membru al boardului de conducere al GM.
Purtatorul de cuvant al Chrysler, Shawn Morgan, nu a oferit declaratii.
GM si Chrysler au declarat in fata Congresului ca au nevoie de credite in valoare de 11 mld. dolari (8,7 mld. euro) pentru a putea supravietui pana la finele acestui an in conditiile in care criza ce a afectat industria auto se adanceste. Pentru a obtine fonduri, companiile au fost de acord sa reduca valorile afisate de pe statele de plata, sa renunte la o serie de branduri si sa micsoreze numarul dealershipurilor.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO