Business Internaţional

Bloomberg: Google şi Mastercard au încheiat o înţelegere secretă prin care au urmărit efectul direct al reclamelor asupra vânzărilor din retail. „Oamenii nu se aşteaptă ca ceea ce cumpără fizic în magazin să fie legat de ceea ce cumpără online”. Reacţia Mastercard România

Bloomberg: Google şi Mastercard au încheiat o...

Autor: Alex Ciutacu

02.09.2018, 15:21 824

În ultimul an, un grup de advertiseri de la Google au avut acces la un nou instrument puternic prin care au putut urmări dacă reclamele publicate online au dus la vânzări în locaţiile retailerilor din Statele Unite, potrivit Bloomberg.

Pentru ca acest instrument să se poate forma, Google a încheiat un parteneriat cu Mastercard prin care a obţinut acces la o serie de tranzacţii.

Publicaţia americană scrie însă că mulţi dintre cei două miliarde de clienţi Mastercard nu sunt conştienţi de acest aranjament, deoarece companiile nu au anunţat niciodată public.

Google, parte din Alphabet, şi Mastercard, au încheiat acest aranjament după câţiva ani de negocieri, potrivit celor patru surse citate de Bloomberg, trei dintre care au luat parte la negociere.

Acest parteneriat a oferit gigantului Google posibilitatea unică de a măsura consumul din retail, în legătură directă cu businessul de advertising, un segment pe care Google a încercat să îl îmbunătăţească în ultimii ani, în lupta cu jucători precum Amazon.

Însă înţelegerea, despre care nu s-a mai scris în trecut, ar putea ridica întrebări cu privire la gestionarea datelor şi la accesul pe care îl au jucătorii mari precum Google la datele oamenilor.

„Oamenii nu se aşteaptă ca ceea ce cumpără fizic în magazin să fie legat de ceea ce cumpără online”, spune Christine Bannan, consilier al grupului Electronic Privacy Information Center.

Google a plătit milioane de dolari către Mastercard pentru aceste date, potrivit a două dintre cele patru surse citate de Bloomberg, iar companiile chiar au discutat posibilitatea de a împărţi o parte din veniturile din reclame. Un purtător de cuvânt al Google a transmis că nu are niciun parteneriat prin care să împartă veniturile cu nicio companie.

Un purtător de cuvânt al Google a refuzat să comenteze cu privire la parteneriatul cu Mastercard însă a adresat subiectul instrumentului. „Înainte să lansăm acest produs beta anul trecut, am construit o tehnologie nouă de criptare care opreşte atât Google cât şi partenerii noştri din a vedea informaţii personale de identificare ale utilizatorilor”, a transmis compania.

Seth Eisen, purtător de cuvânt al Mastercard, a refuzat de asemenea să comenteze referitor la subiectul Google. Însă acesta a spus că Mastercard împărtăşeşte trendurile de tranzacţii cu comercianţii şi furnizorii lor de servicii pentru a-i ajuta să măsoare „eficacitatea campaniilor de advertising”.

Informaţiile, printre care se numără volume de vânzări şi dimensiunea medie a cumpărăturilor, sunt împărtăşite doar cu permisiunea comercianţilor, adaugă Eisen. „Nicio tranzacţie individuală sau date personale nu sunt furnizate”, declară acesta.

Drept replică pentru această relatare, Mastercard România a transmis pentru ZF că „premisele de la care porneşte ceea ce se relatează în acest articol (n.red: articolul publicaţiei Bloomberg) sunt false. Modul în care funcţionează reţeaua Mastercard nu permite identificarea produselor individuale pe care un consumator le achiziţionează în coşul de cumpărături - fizic sau digital”. 

„Nu este furnizata nicio informatie despre tranzactii individuale sau date personale. Acest lucru respecta asteptarile legate de viata privata atat a consumatorilor, cat si a comerciantilor din intreaga lume. In procesarea unei tranzactii, sunt vizibile numele comerciantului si suma totala a cumparaturilor realizate de consumator, insa nu si produsele specifice achizitionate”, transmite compania. 

Cu toate acestea, Mastercard România spune că „la Mastercard, serviciul de măsurare media le furnizează comercianţilor şi furnizorilor de servicii desemnaţi de către comercianţi o măsură a eficienţei campaniilor publicitare. Comercianţii furnizează Mastercard informaţii despre campania lor de publicitate, cum ar fi datele de începere şi de încheiere, iar Mastercard le oferă o evaluare a tendinţelor de cheltuieli din acea perioadă de timp (...) Prin serviciul de măsurare media, Mastercard furnizează comercianţilor şi furnizorilor de servicii desemnaţi de către comercianţi tendinţe bazate pe date agregate şi anonimizate, cum ar fi valoarea medie a unei tranzacţii la comerciantul respectiv şi volumele de vânzări. Nu sunt oferite informaţii care să urmărească activitatea, să difuzeze anunţuri sau chiar să măsoare eficienţa anunţurilor referitoare la consumatorii individuali”. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO