Business Internaţional

Julius Meinl: campanie pentru cresterea vanzarilor

11.02.2003, 00:00 42

Lantul austriac de magazine Julius Meinl a anuntat saptamana trecuta lansarea unei masive campanii publicitare si de reduceri de preturi, menita sa atraga mai multi clienti si sa determine o crestere, in acest an, cu 10-15% a veniturilor obtinute de la cele 94 de magazine din Republica Ceha.
Proprietarul companiei Julius Meinl a declarat ca unul din motivele ce au determinat luarea acestei decizii este acela de a consolida pozitia lantului in vederea unei posibile vanzari in cativa ani, probabil dupa integrarea tarii in Uniunea Europeana. Meinl a declarat ca, in prezent, scopul sau este acela de a consolida pozitia companiei pe piata. Vanzarea nu este avuta in vedere in urmatorii doi sau trei ani, dar ar putea avea loc in cazul "unei oferte foarte bune," a declarat Meinl pentru Budapest Business Journal.
Meinl a descris actuala piata de retail a Cehiei drept "complicata", adaugand ca unul dintre motivele pentru care continua sa-si desfasoare operatiunile aici este perspectiva integrarii in UE.
Pentru prima data in cei noua ani de cand opereaza pe aceasta piata, compania de retail cu capital austriac va lansa sporturi publicitare pe unele posturi TV. Campania se concentreaza asupra nivelului redus al preturilor. Campania publicitara se va desfasura si prin intermediul majoritatii cotidienelor si al unor posturi radio. Compania a declarat ca bugetul alocat acestei campanii este cu 50% mai ridicat decat bugetul anual alocat in mod normal publicitatii.
Analistii sunt sceptici cu privire la impactul pe care-l va avea aceasta campanie. Tomas Krasny din cadrul INCOMA Consult arata ca aceasta campanie nu va avea rezultatul scontat pentru ca au fost deja lansate campanii similare, bazate pe preturi reduse, de catre alte lanturi din sectorul de retail.
Meinl a explicat ca si-a redus cheltuielile prin comasarea a trei depozite in doua. Compania a declarat ca intentioneaza in acelasi timp sa lanseze noi produse.
Campania publicitara face parte din programul de restructurare a magazinelor Julius Meinl, lansat in anul 2001.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO