Business Internaţional

Pietele emergente sustin profitul Pepsi

12.02.2007, 18:44 15

Compania Pepsi a inregistrat o crestere a profitului net de 61% in primele trei luni de la numirea in functia de director executiv a lui Indra Nooyi, restabilind increderea ca puternica dezvoltare realizata de predecesorul sau, Steve Reinemund, va fi continuata, scrie Financial Times.
Rezultatele pozitive au demonstrat capacitatea companiei Pepsi de a produce rezultate financiare solide chiar si atunci cand anumite structuri ale portofoliului ridica provocari de durata, potrivit declaratiilor lui Nooyi. Profitul net a fost de 1,78 mld. dolari (1,3 mld. euro), adica 1,06 de dolari pe actiune, in timp ce veniturile au crescut cu 3 procente pana la valoarea de 10,38 mld. dolari (8 mld. euro).
Nooyi a preluat conducerea companiei Pepsi anul trecut in octombrie, dupa cinci ani petrecuti in calitate de director financiar, angajandu-se ca va continua strategia care a transformat compania Pepsi in unul dintre cei mai performanti producatori de alimente si bauturi racoritoare la nivel mondial.
Saptamana trecuta a fost facut public faptul ca Nooyi va prelua si titlul aditional de presedinte in luna mai, cand Reinemund se va retrage din cadrul consiliului de administratie, actualul director executiv consolidandu-si astfel pozitia in randul celor mai influente femei din Statele Unite.
Cele mai bune performante au fost inregistrate pe pietele emergente din Rusia, Turcia, Egipt si Argentina, care au adus un plus de 16% la valoarea vanzarilor. Avand in vedere ca cei de la Pepsi erau in mare masura dependenti de piata interna, in prezent doar doua cincimi din castiguri provin din afara Statelor Unite.
Una dintre prioritatile strategice ale companiei este mentinerea unei cresteri solide la nivel international, potrivit directorului executiv Nooyi, originar din India. Nooyi s-a angajat de asemenea sa grabeasca ritmul in care compania adopta produsele sanatoase, in conditiile in care rata ridicata a obezitatii in randul populatiei i-a determinat pe consumatori sa fie mult mai precauti in ceea ce priveste produsele cu aditivi alimentari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO