Business Internaţional

Producatorii americani se muta din Germania spre estul mai bland

21.03.2005, 00:00 10

Investitorii americani pleaca din Germania spre tarile Europei de Est atrasi de salariile mai mici si in special de legile mai atractive din aceste state, conform unui studiu alcatuit de Camera de Comert Americana in Germania (AmCham Germany) si de Boston Consulting Group (BCG), citat de Frankfurter Allgemeine. In ciuda noilor reforme ale pietei muncii din Germania, tarile estice castiga in continuare din ce in ce mai mult teren in fata Germaniei, in cursa pentru atragerea investitiilor americane.
Producatorii si in special cei din sectorul industrial si auto sunt in prezent cei mai interesati de tarile est-europene, insa nici furnizorii de servicii IT sau operatorii call center-urilor nu se gandesca sa mai ramana mult in Germania. "Germania pierde rapid teren in fata vecinilor din Europa de Est. Totusi, atractivitatea Germaniei ramane neschimbata deoarece este o piata mare si are un sector de cercetare de calitate" a declarat Dieter Heuskel, presedintele BCG din Germania.
Conform studiului realizat, companiile americane vor investi in continuare in Germania, dar in sectoare care presupun crearea a mai putine locuri de munca, precum in vanzari, marketing sau cercetare.
Germania, desi defavorizata de trendul actual, ramane un loc atractiv pemtru investitiile americane, fiind de exemplu cea mai populara locatie pentu centrele de marketing. Atuurile sale sunt forta de munca cu inalta calificare cat si o piata foarte mare de desfacere. Cand vine vorba de holdinguri financiare, locatiile preferate ale companiilor sunt insa tari precum Elvetia, Olanda sau Marea Britanie.
"Germania are un sector de cercetare foarte bine dezvoltat, insa pentru a ramane in frunte trebuie sa adopte reforme riguroase", a declarat Fred B. Irwin, presedintele AmCham Germania. Reformele intreprinse recent de guvernul german asupra pietei muncii nu au schimbat parerea companiilor care vor sa isi mute productia. Intrebate cum si-ar putea imbunatati Germania atractivitatea pentru investitii, companiile au mentionat, in aceasta ordine: o crestere economica mai rapida, inlaturarea reglementarilor excesive pe piata muncii, costuri mai mici cu salariile si o mai mica impozitare.
In 2004, 58% din companiile americane aflate in Germania au anuntat cresteri ale cifrei de afaceri, iar 71% se asteapta la majorarea vanzarilor pentru acest an. In ciuda acestui optimism, numai 21% din companii mai au in plan, pentru 2005, crearea de locuri de munca. O treime din firmele chestionate au declarat ca, in acest an, isi vor diminua numarul de salariati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO