Business Internaţional

Profitul Metro, sprijinit de vanzarile de televizoare

22.03.2007, 20:06 13

Compania Metro, cel mai mare retailer din Germania, a obtinut in 2006 o crestere de 70 de procente a profitului, performanta alimentata de cresterea veniturilor din Europa de Est si de meciurile Cupei Mondiale de Fotbal, care i-au determinat pe consumatori sa cumpere mai multe televizoare, scrie Bloomberg. Profitul net a crescut la 1,05 miliarde de euro (1,4 mld. dolari), adica 2,64 euro pe actiune, de la nivelul de 618 milioane de euro in 2005. Rezultatele obtinute de compania Metro au depasit estimarile analistilor care prevedeau un profit de 873 milioane de euro. Diviziile de electronice Metro Saturn si Media Markt au inregistrat cresteri spectaculoase la vaznarile de televizoare datorita Campionatului Mondial de Fotbal din lunile iunie-iulie, dar si majorarii taxei pe valoarea adaugata din Germania, care a determinat vanzari masive in luna decembrie. "Din 1998, anul trecut a fost cel mai bun din punctul de vedere al cresterii. In 2006, mai mult de 50 de procente din vanzari si doua treimi din venituri provin din diviziile din afara Germaniei", spune Hans-Joachim Koerber, directorul executiv al Metro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO