Business Internaţional

Schimbare surpriză: Vittorio Colao pleacă de la conducerea grupului Vodafone după mai bine de un deceniu. Nick Read va prelua poziţia de CEO

stânga: Vittorio Colao
dreapta: Nick Read

Autor: Alex Ciutacu

15.05.2018, 12:23 1025

CEO-ul grupului Vodafone, Vittorio Colao, şi-a anunţat plecarea din funcţie după un deceniu la conducerea companiei, iar acţiunile au atins minimul ultimelor 3 luni, potrivit Bloomberg.

Colao, 56 ani, va părăsi al doilea cel mai mare operator de telefonie mobilă din lume în luna octombrie, iar CFO-ul Vodafone, Nick Read, 53 ani, va prelua conducerea, a transmis compania.

Marcherita Della Valle, în prezent CFO adjunct, îi va lua locul lui Read în poziţia de CFO.

Tranzacţia de 22 de miliarde de dolari încheiată săptămâna trecută, prin care Vodafone va achiziţiona o serie de active în Europa de la Liberty Global, îi permite lui Colao să părăsească poziţia cu o tranzacţie de referinţă în cariera sa.

Amprenta lui Colao în companie este caracterizată prin retragerea de pe unele pieţe din afara Europei unde predecesorii săi au încecat să găsească creştere, inclusiv înţelegerea de anul trecut, de a fuziona operaţiunile din India ale companiei cu operatorul Idea Cellular – ceea ce investitorii au văzut ca pe un pas premergător exitului din acea piaţă.

„Acum este momentul potrivit să începem tranziţia”, a spus Colao reporterilor. „Capitolul pe care Vodafone începe acum să îl scrie este complet un nou articol – după India, după Liberty. Ar fi momentul potrivit să începem cu o nouă echipă dedicată de management”.

Vodafone România a înregistrat în anul fiscal 2017-2018, încheiat pe 31 martie, venituri din servicii de 723,6 milioane de euro, în creştere cu 2,5%, în termeni organici, faţă de anul precedent, în timp ce numărul de clienţi s-a majorat cu 2,1%, la 9,64 milioane.

”În anul fiscal încheiat, ne-am concentrat pe priorităţile noastre cheie – big data, extinderea ofertei de servicii adresate familiilor şi digitalizarea. Clienţii noştri au beneficiat de un portofoliu îmbogăţit de servicii, o experienţă mai bună oferită în toate punctele de interacţiune cu ei şi de investiţii continue în reţea, care ne-au adus supremaţia pe piaţă din punctul de vedere al vitezei şi al calităţii. Lansarea Supernet 4,5G a reprezentat un moment de referinţă pentru clienţii noştri şi pentru întreaga piaţă, numărul dispozitivelor compatibile cu tehnologia 4,5G crescând de la lună la lună după lansare”, a declarat Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România.

Numărul total de clienţi a crescut cu 2,1%, la 9,64 milioane, din care, 8,9 milioane sunt utilizatori ai serviciilor mobile.

La 31 martie 2018, abonaţii Vodafone România reprezentau 41% din baza de clienţi mobili, iar utilizatorii serviciilor preplătite, 59%. Ponderea abonaţilor în baza totală de clienţi mobili a crescut cu 0,3 puncte procentuale faţă de anul precedent.

”Săptămâna trecută am anunţat intenţia de a achiziţiona UPC România, tranzacţie ce urmează a fi aprobată de autorităţi şi care va accelera strategia noastră de transformare a Vodafone România într-un furnizor de servicii convergente de telecomunicaţii. Compania creată în urma achiziţiei va putea oferi clienţilor posibilitatea de a alege dintr-un portofoliu mai variat de produse, servicii şi oferte comerciale, iar noi vom putea face mai multe investiţii prin care să ne extindem infrastructura digitală din România”, a mai spus Murielle Lorilloux.

Consumul de date mobile a crescut cu peste 80% în anul fiscal încheiat la 31 martie 2018, faţă de anul precedent.

ARPU mobil al Vodafone România a fost de 6 euro în anul fiscal încheiat la 31 martie 2018, faţă de 6,1 euro, nivel înregistrat în anul precedent.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO