Business Internaţional

Tricourile fotbaliştilor, cel mai bun panou de publicitate

Tricourile fotbaliştilor, cel mai bun panou de publicitate

Autor: Catalina Apostoiu

02.11.2010, 23:56 41

Cele mai importante tranzacţii din fotbal obişnuiau să fietransferurile de ordinul milioanelor de euro pentru cele mai maristaruri. Astăzi însă, cele mai importante pentru cluburile europenede fotbal au devenit contractele semnate cu companii pentru reclamăpe tricourile de joc, scrie The Wall Street Journal.

Un studiu înfăţişează o situaţie bună în ceea ce priveşte valoareacomercială a fotbalului din Europa, sponsorizarea pe tricouri fiindîn creştere cu 20% în cadrul celor mai puternice campionate.

European Jersey Report realizat de SportĂMarkt, o companie deconsultanţă în sport, arată sumele primite din sponsorizări petricouri de către toate cluburile care concurează în cele maiimportante campionate din Europa, Anglia, Italia, Spania, Franţa,Germania şi Olanda. Conform studiului, veniturile din astfel desponsorizări pentru aceste cluburi au crescut cu 18%, până la 470,7milioane de euro (656,2 milioane de dolari), un avans de 75,2milioane de euro faţă de anul trecut.

Cele 20 de echipe din Premier League (Anglia) au atras cea mai maresumă, un total de 129 de milioane de euro, în creştere de la 84 demilioane de euro, acestea fiind urmate de Bundesliga germană (118,5milioane de euro) şi de Serie A (65,9 milioane de euro). Pentruprima dată de când compania a început să realizeze aceste rapoarte,cluburile din Ligue 1, prima divizie franceză (58,8 milioane deeuro), s-au plasat mai sus decât cele din La Liga spaniolă (57,5milioane de euro). Numai Serie A italiană a înregistrat o scădere aveniturilor totale.
Departe de a fi un semn de soliditate, studiul relevă măsura încare cel mai popular sport din lume a devenit dependent de bani dinsectorul jocurilor de noroc.

Două sectoare domină sponsorizările pe tricou: cel bancar şi cel aljocurilor de noroc. Acum, companii ca BetClic Enterprises şi BwinInteractive Entertainment văd tricourile jucătorilor de fotbaldrept o modalitate de a-şi diferenţia brandurile într-o piaţăextrem de competitivă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO