Companii

530.000 de euro, cea mai scumpa masina de la Parcul TiriacAuto

19.06.2006, 15:54 13

Parcul TiriacAuto, o investitie de peste 500.000 de euro, nu mai concureaza in acest an cu Salonul Auto International Bucuresti (SIAB), care are loc din doi in doi ani.
TiriacAuto, reprezentantul pe piata locala a 11 marci auto de import, a deschis la sfarsitul saptamanii trecute in pavilionul central al complexului Romexpo Parcul TiriacAuto, in urma unei investitii de peste jumatate de milion de euro.
Parcul TiriacAuto se desfasoara in perioada 17-25 iunie, primele zile suprapunandu-se peste ultimele zile ale targului de carte Bookfest, care a avut loc in perioada 13-18 iunie tot la Romexpo, in pavilioanele 13-15.
Evenimentul TiriacAuto, aflat la a doua editie, face parte din strategia de promovare prin evenimente proprii a diviziei de autovehicule din cadrul grupului de firme detinut de omul de afaceri Ion Tiriac.
Cel mai scump model expus, super-sportivul Mercedes SLR, costa aproximativ 530.000 de euro, in timp ce pe lista celor mai ieftine modele se afla masini de mai putin de 10.000 de euro. In total sunt expuse aproximativ 150 de modele ale marcilor reprezentate pe piata locala de TiriacAuto - Ford, Mazda, Mercedes, Chrysler, Jeep, smart, Dodge, Mitsubishi, Jaguar, Land Rover, Hyundai.
Parcul TiriacAuto este organizat pentru prima data la Romexpo, dupa ce anul trecut, prima editie a avut loc in Piata Constitutiei.
Spre deosebire de editia de anul precedent, care a avut loc in toamna, Parcul TiriacAuto nu se mai desfasoara la concurenta cu Salonul International Auto Bucuresti (SIAB). SIAB are loc din doi in doi ani, urmatoarea editie fiind programata pentru anul 2007.
TiriacAuto a derulat pe parcursul ultimilor doi ani evenimente similare, insa de anvergura mai mica si in principalele orase de provincie, precum Timisoara, Brasov, Oradea, Constanta sau Cluj.
TiriacAuto coordoneaza activitatea importatorilor de autovehicule - AutoRom, Romcar, Mazrom Motors, M Car Trading, Premium Auto si Hyundai Auto Romania, dar si a mai multor dealeri din Bucuresti si provincie. Oficialii TiriacAuto estimau pentru anul trecut afaceri de 470 de milioane de euro. Vanzarile grupului au crescut anul trecut cu 50%, pana la aproape 17.700 de unitati.
Cresterea s-a situat peste nivelul general de crestere al pietei locale de automobile de anul trecut - circa 40%. In acelasi timp, segmentul vehiculelor de import a inregistrat cresteri de aproximativ 66% anul trecut.
Dintre marcile distribuite de TiriacAuto care la nivelul anului trecut au inregistrat ritmuri de crestere la nivelul general al pietei de import s-a detasat Hyundai, cu vanzari duble fata de anul precedent. Aceasta a reprezentat, alaturi de Ford, cea mai bine vanduta marca din cadrul grupului.
Dupa primele luni ale acestui an pe lista marcilor care au crescut peste ritmul pietei de import s-au aflat, pe langa Hyundai, si Ford si Mercedes.
TiriacAuto a anuntat recent ca va investi circa 20 de milioane de euro pentru constructia in Bucuresti a unui centru unde vor fi comercializate toate marcile din portofoliu.
Constructia acestui centru, care va fi amplasat pe o suprafata de 3,7 hectare, va fi finalizata la sfarsitul anului 2007 si va include showroom-uri, unitati service si depozite de piese de schimb.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO