Companii

Altex pierde cota de piata in favoarea hipermarketurilor

Altex pierde cota de piata in favoarea hipermarketurilor

Altex a avut afaceri de 100 de milioane de euro pe primul semestru

11.09.2006, 17:51 162

Altex, cel mai mare retailer de pe piata produselor electronice si electrocasnice din Romania, si-a redus cota de piata cu circa 2-3% in favoarea retelelor internationale de magazine Carrefour si Metro, potrivit lui Dan Ostahie, presedintele grupului Altex.
"Aceasta se datoreaza in mare parte limitarii creditului cu buletinul de catre BNR si a condus la scaderea afacerilor retailerilor specializati, precum Altex, favorizand lanturile de hipermarketuri, care au politici ceva mai agresive", a spus Ostahie.
Altex detine in prezent o cota de piata de aproximativ 30%, potrivit propriilor estimari.
"In primul semestru cifra de afaceri a grupului Altex a fost de circa 100 de milioane de euro, iar in a doua jumatate a lui 2006 mizam pe afaceri de peste 150 de milioane de euro", a declarat Ostahie.
El crede ca eliminarea taxelor vamale la produsele din Asia va conduce in 2007 la o crestere a pietei, dar fara a depasi nivelul atins in 2005.
"Produsele albe (electrocasnice - n. red.) vor avea anul acesta o scadere de 20%, cele negre (electronicele - n. red.) de 10%, in timp ce produsele IT%C vor stagna. Piata se regleaza acum, dupa anii 2003-2005, in care creditul de consum si cota unica au actionat ca un efervescent. Piata ajunge acum la un nivel corect, real si incepe sa creasca solid", a afirmat Ostahie.
El a evaluat piata de electronice si electrocasnice din acest an la aproximativ 700 de milioane de euro, sub pragul de 800 de milioane de anul trecut.
"Piata din Romania are un potential de trei ori mai mare decat cea din Bulgaria si pana in 2010 se poate creste organic. Inainte sa ne implicam pe pietele straine dorim sa controlam mai bine cash-flow-ul, operatiunile si logistica de aici", a precizat Ostahie. Unul dintre elementele de baza ale strategiei Altex vizeaza extinderea pe segementul magazinelor de mare suprafata (peste 2.000 de metri patrati), unde detine brandul Media Galaxy.
Grupul a deschis saptamana trecuta al doisprezecelea magazin Media Galaxy la Bucuresti, in zona Colentina, in urma unei investitii de aproximativ 6 milioane de euro.
Proiectul, cu o suprafata totala de 7.000 de metri patrati, a fost dezvoltat impreuna cu alti producatori din domenii complementare.
Practic, pe langa magazinul Media Galaxy de 2.500 de metri patrati aflat la parter, centrul include si o zona comerciala a fabricantilor de mobila Staer si Alprom.
Altex fusese implicat anterior intr-un concept similar cu retailerul francez Bricostore, localizat in zona Orhideea din Capitala.
"Am continuat acest concept, pentru ca in viitor retail parcurile vor fi cele care vor atrage clientii", a precizat Ostahie.
Dezvoltatorul proiectului Media Galaxy Colentina este firma Altex Real Estate din cadrul grupului Altex.
"Am ales centrul comercial din Colentina pentru ca acest cartier are o buna asezare geografica si demografica, acomodand peste 25% din populatia Bucurestiului", a declarat Adrian Urda, CEO al Altex.
"Este o zona in crestere din punctul de vedere al cheltuielilor pe consumator si al traficului, avand in vedere ca este la iesirea din Capitala catre DN2. A inceput sa creasca din punctul de vedere al retailului si al complexelor rezidentiale si este pe cale sa devina un important centru economic si rezidential", a afirmat Dan Ostahie, presedinte al grupului Altex.
Pentru finantarea acestui proiect, Altex a colaborat cu BCR, institutia financiara asigurand intre 70 si 80% din totalul investitiei. Costurile pe metrul patrat pentru dezvoltarea unui magazin cu o suprafata de 3-4.000 de metri patrati sunt de 300-400 euro. Pana la sfarsitul anului, Altex doreste sa deschida inca doua magazine Media Galaxy, unul fiind localizat in viitorul complex Tom din Constanta si unul in Sibiu.
Noile magazine vor permite retailerului sa ajunga la sfarsitul anului la afaceri de peste 275 de milioane de euro, cat a avut anul trecut, desi piata ar putea inregistra un regres de 10%.
In ceea ce priveste sectorul IT&C, grupul Altex intentioneaza sa lanseze in luna octombrie, prin compania producatoare de sisteme PC pe care o detine, Complet Electro Serv, un nou brand de sisteme desktop si notebook-uri. Noul brand, care se va alatura existentului Davio, cu o cota de piata cantitativa de 9,8% atinsa in 2005, va ataca segmentul premium ocupat de marcile consacrate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO