♦ Glovo, Tazz şi Bolt Food sunt unele dintre cele mai importante nume din piaţa locală de livrări HoReCa ♦ Pe lângă comenzile din restaurante, aceste platforme livrează şi din magazine de orice fel ♦ Aceste businessuri iau comision de la restaurantele pentru care livrează, unii proprietari de localuri vorbind chiar de 30% din valoarea comenzii ♦ Totuşi, şi clientul poate plăti suplimentar, preţul din aplicaţie fiind mai mare decât cel din acelaşi restaurant.
Piaţa livrărilor, dominată de câteva nume importante precum Glovo, Tazz şi Bolt Food, a avut o perioadă de boom în perioada 2020-2021, când oamenii au stat mai mult în casă, iar HoReCa a funcţionat cu restricţii. La momentul acela, mai mulţi restauratori, alături de executivii companiilor de livrări, afirmau că direcţia e una singură, în sus. Avântul nu a fost specific pieţei locale, ci întregii lumi care a resimţit din plin pandemia, industria HoReCa fiind printre cele mai afectate sectoare.
În 2022 şi 2023, oamenii au revenit în offline, aceasta fiind o primă schimbare pentru piaţa de livrări care până atunci crescuse în doi ani precum Făt-Frumos. Apoi, inflaţia record i-a făcut pe oameni mai atenţi pe ce îşi cheltuie banii şi a redus shoppingul de impuls. În ce măsură au resimţit platformele de livrări aceste schimbări?