Companii

Au investit intr-un business care ii ajuta pe oamenii stresati sa se relaxeze impartasind pasiuni comune pentru dans sau gastronomie

Au investit intr-un business care ii ajuta pe oamenii stresati sa se relaxeze impartasind pasiuni comune pentru dans sau gastronomie

Oamenii din mediul de business sunt principalii clienti ai atelierelor de recreere

19.10.2009, 00:00 486

FiorArte este una dintre companiile bucurestene care organizeazaateliere de recreere pentru persoanele care doresc sa se relaxezeprin pictura, arta culinara sau ceramica.

Dupa o experienta de zece ani in sistemul bancar romanesc, AncaPlesca a hotarat sa imbratiseze o cariera de antreprenor intr-undomeniu in care se regaseste. Desi primele semne ale crizeiaparusera inca din toamna anului trecut, antreprenoarea a intratferm in lumea afacerilor, primul pas fiind elaborarea unui plan deafaceri flexibil pentru urmatorii cinci ani.

"Mi-am gasit spatiul potrivit intr-o vila din Floreasca, l-ampersonalizat dupa specificul atelierelor pe care le doream, dupacare am gasit trainerii potriviti pentru atelierele de pictura,ceramica si gastronomie", explica Anca Plesca traseul urmat pana ladeschiderea propriu-zisa a afacerii.

Activitatea de promovare a cursurilor a constat in crearea unuiweb-site si o lansare propriu-zisa, precum si in folosirea tehniciiword-of-mouth (varianta de promovare prin viu grai).

"FiorArte este un studio pentru adultii care vor sa-si petreacatimpul liber intr-un mod creativ si placut, intrucat ii ajuta sa serelaxeze dupa o zi de munca, sa socializeze alaturi de oameni cuaceleasi preocupari si, cel mai important, sa picteze, sa modelezesau sa gateasca", spune antreprenoarea despre obiectivul principalal atelierului.

Oamenii din mediul de business sunt principaliiclienti

Primii clienti ai atelierului FiorArte au fost prietenii AncaiPlesca si cunostintele acestora, internetul ocupand de asemenea unrol important in atragerea potentialilor cursanti. Cursantii suntin general "oameni din mediul de business care cauta sa se intoarcala valori, care cauta ceva care sa-i relaxeze, ii vad cum intra peusa stresati si cum pleaca linistiti".

Plesca colaboreaza cu trei traineri specializati pentruatelierele de creatie pe care le ofera clientilor, explicand caodata ce businessul pe care il conduce se va extinde, va creste sinumarul de colaboratori sau angajati.

Cursul de pictura, spre exemplu, are o durata de doua luni, douaore pe saptamana, iar toate materiile prime sunt asigurate deFiorArte.

Cursul de gastronomie, ce dureaza circa o luna, este foarteapreciat de cei care vor sa invete arta de a gati, fiind deasemenea o ocazie buna pentru networking, intrucat "cursantii iaumasa impreuna si de obicei la finalul orelor, toata lumea ramane devorba la un ceai, s-a format un fel de comunitate". Grupele suntformate in general din 7-8 persoane.

FiorArte isi adapteaza cursurile si in functie de sezon. Inasteptarea sarbatorilor de iarna, antreprenoarea a luat decizia dea introduce un modul special unde cursantii pot invata sa creezedecoratiuni din ceramica pentru bradul de Craciun.

Nisa pe care atelierul FiorArte activeaza este una noua sidestul de restransa, iar obiectivul primordial al eforturilorintreprinse se indreapta catre explorarea si cunoasterea acestuisegment de piata, spune antreprenoarea firmei.

Investitia initiala: 20.000 de euro

In ceea ce priveste investitia initiala in atelier, aceasta s-aridicat la circa 20.000 de euro si a constat in principal inachizitia de echipamente (bucatarie profesionala si mobilieradecvat atelierelor de pictura si ceramica), dar si in amenajareasi decorarea spatiului in care se desfasoara cursurile. Totodata,activitatile de promovare a atelierului in randul unui segment declienti bine determinat atrag lunar investitii de inca cateva miide euro.

Prioritatile pe termen scurt si mediu ale clubului FiorArte suntcrearea de notorietate dar si extinderea gamei de servicii, inacest sens antreprenoarea precizand ca intentioneaza sa dezvolte unmodul destinat copiilor, dar si alte cateva ateliere aflatemomentan in faza de prospectare. Referitor la planurile pe unorizont de timp mai indepartat, Anca Plesca isi doreste "unbusiness sustenabil, placut si profitabil".

Infiintata ca organizatie non-profit, Fundatia Calea Victorieiorganizeaza la randul ei cursuri de recreere si a reusit in doi anide existenta sa-si creeze un renume solid in randul pasionatilor decursuri de recreere.

"Fundatia noastra este diferita de ceea ce exista in Bucurestiprin faptul ca ofera posibilitatea de a urma cursuri, teoretice sipractice, in domenii foarte variate" de la antropologie, istorie,cinematografie si fotografie pana la design, limbi si civilizatiiclasice sau istoria modei, spune Sandra Ecobescu, presedinteleFundatiei Calea Victoriei.

Organizatia culturala a fost infiintata in toamna anului 2007,la initiativa Sandrei Ecobescu si a surorii acesteia, obiectivulprincipal fiind pregatirea, cultivarea si informarea tinerilor cusprijinul unor lectori "carismatici, relaxati si profesionisti",explica Ecobescu.

Calea Victoriei ofera o programa articulata, mai exact atelierepentru incepatori si avansati si bineinteles, cursuri care secompleteaza pe parcurs. "Acest gen de ateliere sunt foarteapreciate in Europa si Statele Unite, unde cursurile interactivesunt gandite atat pentru tineri, cat si pentru adulti", precizeazapresedintele Fundatiei Calea Victoriei.

Nume sonore in randul profesorilor

"Neagu Djuvara a fost primul nostru profesor", isi amintesteEcobescu. Profesorii au fost alesi numai "pe spranceana", astfelinat sa intruneasca o serie de criterii cu pretentii: sa fie bunprofesionisti, non-conformisti, carismatici, generosi cu cei carevin la cursuri, impartasindu-le astfel din cunostintele lor.

Sursele din care sunt sustinute onorariile lectorilor provin, inacest moment, exclusiv din taxele de participare.

Anul trecut, Fundatia Calea Victoriei a beneficiat de ofinantare oferita de Administratia Fondului Cultural National, cuajutorul careia tinerii au putut participa la o serie de cursurigratuite.

In medie, sunt organizate doua sau patru cursuri pe seara, lafiecare dintre acestea participand un numar de 15-35 decursanti.

Fundatia Calea Victoriei a "scolit" in cei doi ani de la lansarepeste 1.000 de cursanti, cele mai frecventate ateliere fiind celede design, fotografie, antropologie, teatru, pictura si istoriamodei, potrivit Sandrei Ecobescu.

In functie de cursul ales, cei interesati platesc intre 30 si 45de lei pe sedinta si pot avea intre cinci si zece intalniri."Singura noastra investitie initiala a fost un spatiu (apartament)si persoana mea full-time, la care se adauga foarte multa munca,rabdare, drag, inspiratie si organizare", explica Ecobescu.

Planurile pe termen lung ale Fundatiei Calea Victoriei vizeazarelocarea intr-un spatiu mai mare care sa ofere o flexibilitate mairidicata atat in ceea ce priveste locul de desfasurare, cat siorarul atelierelor. "Vom diversifica cursurile si vom inventa mereulucruri noi, care sa bucure si sa imbogateasca din punct de vederemoral, dar si sa surprinda publicul nostru, atat tinerii, cat siadultii", explica Sandra Ecobescu reteta succesului in acestdomeniu.

FiorArte Studio

  • Fondat in februarie 2009
  • Investitie initiala: 20.000 de euro
  • Ofera cursuri de pictura, gastronomie, ceramica
  • Colaboreaza cu 3 traineri
  • Durata unui curs de pictura sau ceramica: doua luni

Fundatia Calea Victoriei

  • Infiintata in toamna anului 2007
  • Circa 1.000 de cursanti "scoliti" de la lansare
  • Tarife cursuri: 30-45 de lei
  • Frecventa cursuri: 2-4 cursuri pe seara
  • Ofera ateliere de antropologie, muzica, teatru etc.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO