Companii

Austrian Airlines, in crestere cu 13% la opt luni

29.09.2006, 21:30 13

Compania aeriana Austrian Airlines si-a majorat veniturile nete la opt luni cu 13,3% fata de perioada similara a anului anterior, pe fondul introducerii de noi curse si al cresterii traficului de pasageri.
"Ne dorim sa mentine aceasta crestere pana la sfarsitul anului", declara Heinrich Vystoupil, regional manager al operatorului aerian austriac pentru Romania si Republica Moldova.
Austrian Airlines avea la inceputul lunii septembrie o cota de piata de 7%, in crestere cu un procent de la inceputul anului.
Numarul de bilete vandute de companie a crescut in primele opt luni ale anului cu 10%, vanzarea fiind impulsionta mai ales de numarul mai mare de oameni de afaceri care au apelat la serviciile Austrian Airlines.
"Partea de leisure s-a mentiunt in acest an la acelasi nivel cu anul trecut, dar am vandut mai multe bilete pe segmentul business", spune Vystoupil.
Segmentul de business detine cota cea mai importanta in portofoliul companiei, de apoximativ 70%.
In 2006, compania a introdus doua rute noi, Iasi - Viena si Sibiu - Viena.
"Aceste doua rute sunt cele mai dinamice", precizeaza managerul pe Romania. Pe aceste doua rute compania opereaza sase zboruri pe saptamana, in timp ce pe ruta Bucuresti-Viena sunt 4 zboruri pe zi.
Austrian Airlines are cea mai mare acoperire in tara dintre operatorii aerieni internationali, pana acum fiind trecute pe lista cinci orase din Romania - Bucuresti, Timisoara, Cluj (in colaborare cu Tarom), respectiv Sibiu si Iasi.
Cea mai mare pondere in cifra de afaceri o are ruta Bucuresti - Viena, unde este si cel mai mare grad de ocupare, de aproximativ 80%.
Dupa Bucuresti, cele mai profitabile zboruri se efectueaza de pe aeroportul din Timisoara. Pe celelalte rute gradul de ocupare mediu este de aproximativ 60%.
In 2006, intreaga piata aeriana a crescut cu aproximativ 19%, conform informatiilor primite de la IATA. In aceasta crestere nu sunt introduse low-cost-urile.
In ultimii ani, piata romaneasca a fost invadata de companiile low-cost, care reprezinta o concurenta puternica pentru companiile clasice. Managerul pe Romania al companiei austriece nu vede insa in acestea un pericol. "Companiile low-cost reprezinta un bun mod de a educa oamenii sa calatoreasca cu avionul", spune el. Totodata, Vystoupil crede ca, dupa integrare, vor intra mai multe companii low-cost in Romania. "Companiile mari, clasice, sunt deja aici", spune el.
Anul viitor Austrian Airlines are in vedere marirea frecventei pe unele din rutele deja extistene si nu introducerea unor noi rute.
In 2005 compania a avut in Romania o cifra de afaceri de 23 de milioane de euro, in crestere cu 30% fata de anul anterior.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO