Companii

Avia Motors si-a triplat profitul la afaceri duble

25.07.2006, 19:12 21

Avia Motors, dealer al marcii Skoda pe piata locala, si-a triplat in 2005 profitul brut, care a ajuns la 2,1 milioane de euro, comparativ cu 670.000 de euro in anul precedent.
"Cresterea s-a datorat deschiderii unui nou punct de lucru la sfarsitul anului 2004, un complex auto Skoda in estul Bucurestiului, a cresterii generale a pietei auto si cresterea pietei auto pentru marca Skoda", a declarat Liviu Serban, directorul de vanzari al Avia Motors.
Cresterea profitului a fost inregistrata pe fondul majorarii cifrei de afaceri, de la aproape 7 milioane de euro in 2004 la 15,7 milioane de euro in 2005. Totodata, numarul angajatilor a crescut cu 50%, pana la 123, fata de cei 82 de angajati inregistrati in 2004.
Compania are deschise showroom-uri Skoda in Bucuresti si comuna Pantelimon, de langa Bucuresti, in care sunt comercializate toate modelele Skoda.
Oficialii companiei, infiintate in 1998, sustineau anterior o crestere a vanzarilor cu 35% pentru 2006 si 2007.
Skoda a fost anul trecut a doua marca de import din punctul de vedere al vanzarilor, cu aproape 15.000 de unitati, inregistrand un volum aproximativ dublu fata de anul precedent. Piata auto a traversat in ultimii cinci ani cea mai fasta perioada de dupa revolutie, vanzarile de masini noi crescand in acest rastimp de peste trei ori. Cu 256.000 de masini noi vandute si o valoare a pietei de 3,5 miliarde de euro, Romania a trecut anul trecut de Ungaria, devenind a doua piata ca marime din regiune, dupa Polonia.
Cresterea sustinuta a vanzarilor a determinat intrarea unora dintre importatorii auto intre cele mai mari companii din Romania, realizand afaceri de sute de milioane de euro anual, cu rate ale profiturilor mult peste media europeana.
Spre deosebire de alti ani, in 2005 s-au manifestat mai multi factori care au actionat in favoarea vanzarilor de masini noi - cota unica de impozitare, care a generat venituri suplimentare pentru salariati, aprecierea monedei nationale, care a determinat o ieftinire substantiala a automobilelor si scaderea dobanzilor la credite.
Vanzarile de autoturisme noi au atins un prag psihologic, cred jucatorii din domeniu, in conditiile in care s-a vandut un autoturism nou la fiecare 100 de locuitori, ceea ce plaseaza Romania mai aproape de nivelele din alte tari din regiune. Pentru exemplu, in Ungaria se vinde un autoturism nou la 54 de locuitori, in Republica Ceha unul la 78, iar in Polonia unul la 153, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
In aceste conditii explozia de anul trecut a vanzarilor de masini nu se va mai repeta insa in acest an.
Dupa primele sase luni ale acestui an vanzarile de autovehicule au crescut cu 5,1% fata de anul trecut, confirmand estimarile jucatorilor din piata.
Daca masinile de import au inregistrat cresteri de aproape 32%, vanzarile de masini romanesti au scazut cu aproape 9%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO