Companii

Caroli anunţă noua echipă de management, după fuziunea cu producătorul Campofrio. Ovidiu Wencz, fostul CEO al Campofrio, nu este pe listă

Caroli anunţă noua echipă de management, după fuziunea cu producătorul Campofrio. Ovidiu Wencz, fostul CEO al Campofrio, nu este pe listă

Ovidiu Wencz, fostul director general al Campofrio în România: Am primit deja 3-4 oferte, atât din industria alimentară, cât şi din cea farmaceutică şi a materialelor de construcţii, pe care le voi evalua cu atenţie pentru a lua o decizie începând din această toamnă

27.07.2010, 23:10 891

Producatorii de mezeluri Caroli Foods Group şi Campofrio FoodGroup au semnat acordul final pentru crea rea unui nou grup subforma unui joint-venture şi au anunţat noua struc tură demanagement a companiei care va opera sub numele de Caroli FoodsGroup.
Noua structură de management nu îl include însă şi pe Ovidiu Wencz,ma na gerul care s-a aflat la conducerea filialei din România a gigantului spaniol Cam po frio timp de aproape nouă ani. "Colaborareacu Campofrio s-a încheiat la 30 iunie, dar am fost solicitat să mairămân până la finalul lunii iulie, ceea ce s-a şi întâmplat.Despărţirea a fost una pur amiabilă. Am primit deja 3-4 oferte,atât din industria alimentară, cât şi din cea farmaceutică şi amate rialelor de construcţii, pe care le voi evalua cu atenţiepentru a lua o decizie începând din această toamnă", a declaratOvidiu Wencz. El a adăugat că a primit solicitări şi din parteacompaniilor producătoare de mezeluri, dar că în urma semnării unuicontract de neconcurenţă nu mai poate lucra în această industrietimp de minimum un an.
Wencz, 45 de ani, este absolvent al Facultăţii deFinanţe-Contabilitate din cadrul Academiei de Studii EconomiceBucureşti şi este licenţiat în marketing la Kingston BusinessSchool, în Marea Britanie. Înainte de a prelua conducereaTabco-Campofrio, el a deţinut timp de doi ani poziţia de directorgeneral al distribuitorului de produse farmaceutice şiparafarmeceutice Relad, după trei ani în care a făcut parte dinechipa de mana­gement a companiei ca director comercial.
Ziarul Financiar a anunţat în urmă cu aproximativ patru luni căOvidiu Wencz nu va face parte din noua structură de management,însă la acel moment niciuna dintre cele două companii nu a dorit săconfirme această informaţie.
Astfel, noul joint-venture îl va avea ca preşedinte pe TalalEl-Sohl, unul dintre acţionarii grupului de companii Caroli. Echipade conducere va fi formată însă din Haluk Akdemir, cel care a ocupăde patru ani funcţia de CEO al producătorului Caroli, împreună cuOvidiu Duşleag ca director executiv al departamentelor deproducţie, logistică şi asigurarea calităţii, Tomiţă Savastre cadirector executiv pentru cercetare, dezvoltare şi planificare,Andrew Taylor - director executiv marketing, business developmentşi relaţii publice, Dan Timotin - director executiv al departamentelor financiar, IT, juridic şi achiziţii şi George Ungureanu -director executiv de vânzări.

Cum arată businessul după fuziune
În luna martie a acestui an, Caroli Foods Group şi Campofrio FoodGroup au anunţat că cele două companii au încheiat unjoint-venture, în cadrul căruia gigantul spaniol va deţine doar 49%din acţiuni. Pentru a putea ajunge la această participaţie,spaniolii de la Campofrio au oferit 12,3 milioane de euro şicontrolul acţiunilor filialei locale Tabco-Campofrio, potrivitsurselor din industrie.
Astfel, valoarea companiei nou create a fost estimată la o sumăîntre 60 şi 70 de milioane de euro.
Tranzacţia a fost aprobată la finalul lunii iulie de ConsiliulConcurenţei, toate formalităţile legale fiind finalizate în acestmoment, potrivit reprezentanţilor celor două companii.
Ambele fabrici ale grupului nou format, situate în Piteşti şiTulcea, vor rămâne operaţionale, fiecare urmând a fi specializatăîn anumite tipuri de produse. Produsele vor fi comercializate subbran durile Campofrio, Caroli, Maestro, Sissi, Gourmet şiPrimo.
"Procesul de integrare, dezvoltat în colaborare de către cele douăpărţi, va începe imediat şi se estimează că se va finaliza în 12luni de la crearea acestui joint-venture", au declaratreprezentanţii gru pului Caroli Foods Group.
Reprezentanţii celor două companii au declarat anterior că în urmaîncheierii acestui joint-venture compania nou formată va avea ocotă de piaţă cumulată de peste 16% şi o cifră de afaceri caredepăşeşte 120 de milioane de euro.
Potrivit informaţiilor disponibile la Registrul Comerţului, în timpce Tabco-Campofrio a rulat anul trecut afaceri de 27,1 mil. euro,Caroli Foods Group - cea mai mare companie din cadrul grupuluiCaroli - a avut o cifră de afaceri de 52,8 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO