Companii

Carrefour închide două magazine din fosta reţea Artima cumpărată cu 55 de milioane de euro

Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour România: Magazinele din Hunedoara şi Baia Mare sunt închise în acest moment pentru optimizarea parcului de supermarketuri. Anul acesta am deschis însă deja trei unităţi Carrefour Market în Capitală, iar pentru moment mai avem în plan o inaugurare în luna iunie în Bucureşti, în centrul comercial Home & Design Mall din Ghencea.

Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour România: Magazinele din Hunedoara şi Baia Mare sunt închise în acest moment pentru optimizarea parcului de supermarketuri. Anul acesta am deschis însă deja trei unităţi Carrefour Market în Capitală, iar pentru moment mai avem în plan o inaugurare în luna iunie în Bucureşti, în centrul comercial Home & Design Mall din Ghencea.

22.06.2010, 23:32 2078

Compania franceză a plătit 55 mil. euro în 2007 pentru achiziţiareţelei Artima de la fondul de investiţii Enterprise Investors,lanţul de supermarketuri având la acea dată 21 de unităţi. Lafinele lui 2008, magazinele preluate erau pe pierdere, ca şi în2007, cu o stagnare a afacerilor la valoarea din anul anterior, decirca 100 mil. euro, potrivit celor mai recente raportărifinanciare disponibile.

"Magazinele din Hunedoara şi Baia Mare sunt închise în acestmoment pentru optimizarea parcului de supermarketuri. Anul acestaam deschis însă deja trei unităţi Carrefour Market în Capitală, iarpentru moment mai avem în plan o inaugurare în luna iunie înBucureşti, în centrul comercial Home & Design Mall dinGhencea", a declarat Andreea Mihai, directorul de marketing alCarrefour România.

Anul trecut, reţeaua a avut o scădere de vânzări similară celeiînregistrate de hipermarketurile Carrefour - potrivit datelorfurnizate de retailer - deşi în 2009 francezii au începutinvestiţiile în extinderea lanţului de magazine preluat de laEnterprise Investors.

În total au fost finalizate anul trecut 6 proiecte de expansiunepe segmentul supermarketurilor, prin investiţii ce pot fi estimatela circa 6 mil. euro în 2009.

Compania a raportat afaceri consolidate de 1,13 mld. euro (cuTVA) în România în 2009, cu 22 de hipermarketuri şi 25 desupermarketuri.

Cine "se bucură" de închiderile Carrefour

În Hunedoara, un oraş cu circa 70.000 de locuitori, Carrefour sebătea în principal cu discounterii, cel mai mare competitor al săufiind reţeaua germană Kaufland.

Fostul spaţiu al Carrefour este în acest moment neocupat,potrivit reprezentanţilor Primăriei Hunedoara.

În oraşul Baia Mare, cu circa 150.000 de locuitori, competiţiaîn retailul modern este mai dură, pe piaţă fiind în acest moment unmagazin Metro şi două hipermarketuri Kaufland.

Supermarketul Carrefour era amplasat în apropiereadiscounterilor Plus şi Penny Market, iar în acest moment spaţiuleste neocupat, potrivit datelor furnizate de reprezentanţiiprimăriei.

Fosta reţea Artima numără în prezent 26 de magazine.

Francezii au investit 6 mil. euro în rebrandingul Artima,proiect finalizat în 2008, în urma căruia supermarketurile au fostredenumite Carrefour Express, iar unitatea din Oradea a fosttransformată în hipermarket.

Francezii au închis şi un hipermarket

Ulterior însă, compania a mers în expansiune pe un formatdiferit, aducând pe piaţă în 2009 un brand nou de retail, CarrefourMarket. Carrefour este prima reţea din topul celor mai mari treioperatori de supermarketuri - care mai include Delhaize (MegaImage) şi Billa - care a închis magazine.

La nivel local, retailerul francez a fost în 2009 şi primuloperator străin de hipermarketuri care a renunţat la o unitate, dincauza închiderii mallului Armonia din Brăila.

Andreea Mihai a mai precizat că retailerul Carrefourintenţionează să deschidă în următoarele două luni alte treisupermarketuri în Alexandria, Cluj şi în Bucureşti.

Ce a pariat Carrefour pe piaţasupermarketurilor

  • Francezii şi-au făcut intrarea pe segmentul supermarketurilorîn 2007, prin achiziţia Artima.
  • Tranzacţia - un record în retail ca valoare, până la acea dată- i-a costat 55 mil. euro.
  • Un an mai târziu, compania a investit 6 mil. euro înrebrandingul celor 21 de magazine preluate în CarrefourExpress.
  • La finele lui 2008, fostele magazine Artima erau încă pepierdere, iar cifra de afaceri în euro a fost în stagnare lanivelul din 2007.
  • Expansiunea pe segmentul supermarketurilor a fost demarată în2009, însă francezii au mizat pe un alt brand şi un format puţindiferit de Carrefour Express.
  • Carrefour Market a atacat piaţa din Capitală în acest an, avândplanuri să ajungă la cel puţin 5-6 unităţi până în 2011.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO