Companii

Cât plătiţi în plus pentru cumpărături „la colţul blocului“

15.07.2010, 23:32 25

Snacks-urile sau produsele de impuls, precum sucurile, berea,iaurturile sau dulciurile sunt cu 17-30% mai scumpe într-un magazinmic de cartier decât în supermarket sau hipermarket, arată oanaliză a ZF.

În Capitală, o piaţă care reprezintă aproximativ 30% dincomerţul local cu bunuri de larg consum, adică în jur de 6-7 mld.euro, sunt în acest moment 1.000-2.000 de buticuri şi minimarketuride cartier şi circa 130 de supermarketuri şi 18 hipermarketuri,potrivit datelor de la retaileri şi de la companiile de cercetare apieţei.
"Diferenţa de preţ între un magazin mic de cartier şi unsupermarket sau un hipermarket vine în primul rând din marje:volumul de vânzări este mult mai mic în minimarket şi atuncioperatorul trebuie să-şi acopere costurile fixe printr-un adaoscomercial mare", explică Marius Caluian, directorul general MEMRBRomânia.
De ce pierde buticul lupta preţurilor cu supermarketul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO