Companii

Ce spune Mihai Croitoru, Nicoltana, un producător de apă, despre SGR: Ca sistemul să fie pe deplin funcţional trebuie ca toate centrele de colectare să înceapă să fie operaţionale

Mihai Croitoru, director general al Nicoltana, îmbuteliatorul apelor Keia şi Lipov

Mihai Croitoru, director general al Nicoltana, îmbuteliatorul apelor Keia şi Lipov

Autor: Mădălina Dediu Panaete

18.04.2024, 17:30 110

Mihai Croitoru, director general al Nicoltana, îmbuteliatorul apelor Keia şi Lipo­va, crede că sistemul de garanţie-returnare este necesar României pentru o mai bună colectare a ambalajelor însă modul în care a fost implementat sistemul afectează deopo­tri­vă producătorii, comercianţii şi în final consumatorii prin creşterea preţului produselor.

„Iar acest lucru se întâmplă pentru că taxele de implementare şi administrare im­portante raportate la preţul produselor, dar şi aspectele legate de funcţionarea greoaie a sistemului vor fi transferate în final în preţul produselor. Primim informări de la comer­cianţi, mai ales de la cei cu spaţii de comer­cializare mici asupra colectării care se face de multe ori dificil şi cu întârziere şi asupra faptului că garanţia plătită către consumatori în anumite cazuri întârzie să fie returnată de către administratorul SGR“, a spus Mihai Croitoru. Nicoltana a început să aplice pe eticheta simbolul SGR încă din noiembrie 2023 pentru unele din produsele din porto­foliu. Pentru restul, compania a urmat in­struc­ţiuniile administratorului sistemului astfel că după data de 1 ianuarie 2024 toate produsele îmbuteliate, destinate pieţii inter­ne, poartă sigla sistemului de garanţie-retur­nare. El adaugă că o problemă pe care o vede la acest sistem este aceea că la momentul lansării doar un centru de colectare era deschis.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO