Companii

Cel mai slab trimestru pentru Praktiker după un minus de 30%

Cel mai slab trimestru pentru Praktiker după un minus de 30%

Autor: Ioana David

01.05.2011, 23:48 826

Grupul german Praktiker, care deţine cea mai extinsă reţea demagazine de bricolaj de pe piaţa locală, de 27 de unităţi, şi afost până în 2009 liderul pieţei de profil, a înregistrat în primultrimestru al acestui an vânzări de numai 25,8 mil. euro, cel maislab rezultat trimestrial înregistrat de companie în intervalul2008-2011.

În perioada ianuarie - martie 2011 declinul a fost de 29,5%,conform datelor din raportul publicat de com­panie pe site-ulpropriu.

"În businessul internaţional, vân­zările din ţări precum Grecia şiRo­mânia, care în mod tradiţional au cea mai mare contribuţie, auscăzut sem­ni­ficativ din cauza situaţiei macroeco­nomice dificilecare se menţine", se arată în raport. Do­cumentul mai pre­ci­zeazăcă pe baza acestor rezultate vân­zările interna­ţionale s-au reduscu 8%.
"În ţări precum Ucraina sau Turcia vânzările au crescut ca rezultatal creşterii economice. Prin contrast, în state precum Grecia şiRomânia nu sunt semne că restricţiile consu­ma­torilor au ajuns lafinal", se mai arată în document.
O analiză a vânzărilor trimestriale în perioada 2008 -2011 arată căprimul trimestru este cel mai slab pentru companie în general, însărezultatele din 2011 sunt la jumătatea celor atinse în 2008. Estepentru prima dată de la începutul lui 2008 când vânzăriletrimestriale ale Practiker au scăzut sub 30 mil. euro.
Reprezentanţii Praktiker România nu au făcut niciun comentariu pânăla închiderea ediţiei pe marginea rezul­ta­telor din primultrimestru. La nivelul afacerii internaţionale a Praktiker, înRomânia sunt cele mai multe ma­gazine, 27, însă declinul de aici afost cel mai mare.
Piaţa de bricolaj a devenit în ultimii ani extrem de competitivă.Dacă în urmă cu 5-6 ani, germanii de la Praktiker şi francezii dela Bricostore îşi împărţeau aproape singuri piaţa"hipermarketurilor cu materiale de construcţii", acum lupta pentruclienţi se dă şi cu alte multinaţionale, precum BauMax, Hornbachsau OBI, în timp ce firma băcăuană Dedeman a fost în ultimii doiani cel mai agresiv jucător în procesul de expansiune.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO