Companii

Christophe Weller, COS: Am ajuns sa vindem mai mult concepte decat mobila

Christophe Weller, COS: Am ajuns sa vindem mai mult concepte decat mobila

Christophe Weller, Managing Partner la Corporate Office Solutions (COS): In perioada de inceput era dificil sa convingi un client ca cumpere mobila mai scumpa fata de ceea ce erau ei obisnuiti. Romanii doreau ca un scaun sa fie un obiect in care sa stai. Nu sa aiba roti sau sa poti regla inaltimea. Era un obiect, si nu un concept cum este acum.

17.10.2006, 13:22 411

Christophe Weller, Managing Partner la Corporate Office Solutions (COS), spune ca importatorul de mobila se va concentra in urmatorii ani pe oferirea de servicii de consultanta pentru amenajare interioara.
"In 1997 (anul infiintarii companiei - n. red.) cererea pentru servicii de consultanta in domeniul amenajarii interioare era foarte redusa. In prezent companiile solicita nu doar un mobilier de birou, ci si consultanta in acest domeniu", spune Christophe Weller.
In aceste conditii, cifra de afaceri a companiei a inregistrat o crestere accelerata in ultimii ani.
"In 2004, am realizat vanzari de 5,3 mil. euro pentru ca anul trecut sa ajungem la 8,4 mil. euro. La finalul lunii septembrie a acestui an trecusem de 8,5 mil. euro, iar pentru intreg anul tintim 14 mil. euro. Aceasta crestere va continua in urmatorii ani", crede Weller.
El a fondat in 1997 compania Corporate Office Solutions in Romania, insa oficial aceasta a fost inregistrata in ianuarie 1998. In prezent in actionariatul COS sunt trei persoane fizice straine.
"Am venit in Romania cu 200.000 de dolari in buzunar. A fost prima investitie pe care am facut-o din afara. Restul investitiilor au venit din profit", spune Weller.
El crede ca "secretul" cresterii a stat in diversificarea serviciilor pe care le-a oferit.
"Am reusit sa crestem business-ul COS dezvoltand mai multe activitati. Diversificarea a fost cheia. Nu oferim numai mobila de birou, ci si decoratiuni de birou, covoare, draperii. Pas cu pas am reusit sa dezvoltam toate aceste activitati", continua Weller.
Primul client al Corporate Office Solutions a fost Nokia, iar momentul a fost cu atat mai oportun cu cat finlandezii tocmai isi incepeau activitatea in Romania.
"Clientii i-am gasit 'batand la usi'. Trebuie sa fii foarte bine informat. Sa creezi o retea de informatii bine pusa la punct. Oamenii care au afaceri apropiate de a ta sau oamenii care cunosc miscarile de piata, agentii de real estate. Incerci sa-i cunosti mai bine si pentru ca vor sa ofere o solutie in plus clientilor, ei ne recomanda", spune Weller.
Profitul a aparut dupa patru ani de activitate.
"De-a lungul anilor ne-am dezvoltat o astfel de retea, de agenti de real estate si de arhitecti. Citim de asemenea presa si ascultam ce spune piata. Companiile cresc, anunta noi investitii, noi schimbari de sedii. Suntem pe piata de noua ani si cunoastem diferiti manageri, din diferite domenii, care se schimba. Suntem prezentati noii conduceri si in acest fel ne largim reteaua", a continuat reprezentantul COS.
In cele mai multe cazuri, compania lucreaza cu beneficiarul final al unui proiect, iar uneori si cu dezvoltatorul.
"In perioada de inceput era dificil sa convingi un client ca cumpere mobila mai scumpa fata de ceea ce erau ei obisnuiti. Romanii doreau ca un scaun sa fie un obiect in care sa stai. Nu sa aiba roti sau sa poti regla inaltimea. Era un obiect, si nu un concept cum este acum", a mai spus Weller
In 1997, a continuat acesta, piata de mobila de birou era mica, iar obiceiurile de cumparare ale romanilor erau oarecum limitate.
Treptat, odata cu intrarea tot mai multor companii straine, si romanii au inceput sa vada achizitia de mobilier ca o solutie de crestere a productivitatii angajatilor.
"Acum este mai usor. Schimbarea s-a produs in momentul in care angajatorii au realizat ca trebuie sa investeasca mai mult pentru amenajarea spatiilor in care lucreaza", spune Weller.
Un alt aspect care caracterizeaza piata romaneasca de profil este si faptul ca "gustul" clientilor se modifica chiar si in decursul unui an.
"O companie vrea un anumit set de mobilier intr-o zi, iar peste sase luni, pentru ca au crescut foarte repede, vor sa-si reconfigureze mobila. Contabilul nu primeste acelasi tip de mobila ca si oamenii din departamentul de vanzari. Directorul de resurse umane nu are acelasi tip de mobila ca si directorul de vanzari. Primul este orientat spre comunicare, iar cel de la vanzari doreste mai multa intimitate", spune reprezentantul COS.
Targetul companiei este reprezentat si de companiile din provincie care au planuri de extindere sau care isi anunta intrarea in Romania
"Tocmai am semnat un contract la Arad, pentru o companie franceza care construieste o fabrica. Lucram de asemenea pentru multe filiale ale bancilor care se deschid in provincie", explica Weller.
Printre clientii companiei se numara Orange, Vodafone, Cosmote, IBM, Oracle, Microsoft, HP.
"Romanii nu sunt dispusi sa cheltuie foarte mult. Sunt foarte buni negociatori, dar la final ajungem la o solutie win-win", adauga Weller.
In prezent, compania are 35 de angajati permanenti. Segmentul pe care activeaza se anunta unul foarte competitiv in perioada care urmeaza, tot mai multi jucatori facandu-si cunoscute intentiile de intra in Romania.
"Dificultatea pentru noi o reprezinta faptul ca sunt din ce in ce mai multi jucatori pe aceasta piata, numai trei intrand anul acesta. Competitia va fi din ce in ce mai dura", a adaugat reprezentantul COS
Compania detine o cota de piata de aproximativ 20% pe segmentul pe care activeaza, conform propriilor estimari.
Printre cele mai recente proiecte la care compania a colaborat se regasesc sediile unor companii multinationale precum UPC Astral, Ericsson, Schlumberger sau Cosmote.
Principalul business al COS este importul de mobilier de birou. Pe piata locala, compania este dealer exclusiv Steelcase, unul dintre cei mai mari producatori americani de mobila de birouri. Pe langa mobila, COS asigura si servicii de consultanta pentru amenajare interioara.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO