Companii

Comerţul este principalul magnet pentru IMM-uri. „Românii şi-au făcut businessul pentru care au avut bani“


Chioşcurile au pierdut teren în ultimii ani în faţa marilor lanţuri de magazine şi acoperă sub 50% din vânzările totale din retail. Cu toate acestea, zona rurală şi oraşele mici rămân teritorii ale micilor afaceri din comerţ.

Chioşcurile au pierdut teren în ultimii ani în faţa marilor lanţuri de magazine şi acoperă sub 50% din vânzările totale din retail. Cu toate acestea, zona rurală şi oraşele mici rămân teritorii ale micilor afaceri din comerţ.

Autor: Corina Mirea

16.06.2015, 00:00 203

România are peste 170.000 de companii mici şi mijlocii în comerţ, iar ca pondere, cu 8,5 IMM-uri în comerţ la mia de locuitori, piaţa locală depăşeşte Germania sau Marea Britanie, state unde o mare parte din afacerile mici sunt în producţie.

„Românii şi-au făcut busi­nessul pentru care au avut bani“, susţine analistul economic Aurelian Do­chia.

Aproape una din două firme mici şi mijlocii din România avea anul trecut venituri în principal din activitatea de comerţ, ceea ce înseamnă că majoritatea IMM-urilor de pe plan local, din cele peste 430.000 existente pe piaţă, importă sau iau de la producători şi vând mai departe către alte companii sau alte economii, arată o analiză a ZF, realizată pe baza datelor publicate de Comisia Euro­peană.

Cu alte cuvinte, mediul de business „mic“ din România se sprijină pe o activitate fără valoare adăugată reală în economie, cum ar fi cea de producţie sau de cercetare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO