Companii

Concurenta rutelor low-cost loveste in afacerile Eurolines

11.08.2008, 19:15 27

Grupul Touring Eurolines, detinut de omul de afaceri Dragos Anastasiu si de familia Martin, a inregistrat in prima jumatate a anului o scadere de 13% a veniturilor inregistrate din transportul international de persoane, rezultatele din acest an marcand prima evolutie negativa din 2005 incoace.
Activitatea de transport de persoane contribuia cu circa 40% la cifra de afaceri a grupului, insa ponderea ar putea sa scada la circa 30% anul acesta. Scaderea afacerilor a venit pe fondul concurentei low-cost, companii precum Blue Air, Wizz Air sau MyAir operand curse catre Italia si Spania la preturi comparabile cu cele ale transportatorilor rutieri.
"Cursele pe distante lungi nu sunt dintre cele mai coortabile, aici simtindu-se cel mai puternic concurenta low-cost, astfel ca ne vom orienta pe pe distante mai scurte, circuite turistice sau chartere", a spus Dragos Anastasiu, care a afirmat ca preturile competitive au dus la o scadere a venitului mediu pe pasager.
"Ultima scadere pe aceasta activitate am inregistrat-o in 2005. Anul trecut a fost un an foarte bun, insa acum facturile la motorina sunt duble fata de inceputul anului si s-ar putea sa nu inregistram profit. Totodata, venitul mediu pe calator a scazut cu circa 10% comparativ cu anul trecut, pana la 90 de euro", explica Anastasiu scaderea rulajului din prima parte a anului in conditiile in care numarul de pasageri transportati a fost mai mare cu 5%, pana la 78.000 de persoane.
Eurolines este unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata transportului rutier de persoane, pe care mai activeaza si Atlassib International. Intrarea anul trecut a tot mai multor companii aeriene low-cost si explozia pe acest segment au venit in detrimentul transportului cu autocarul. Daca in anul integrarii ambele piete au beneficiat de ridicarea vizelor, de apetitul crescut pentru calatorii si de cresterea nivelului de trai al populatiei, incepand cu acest an pretul petrolului afecteaza ambele segmente, insa transportul aerian are beneficiul timpului redus de calatorie.
Previziunile negative venite pe piata transportului rutier de calatori l-au determinat pe Dragos Anastasiu sa-si reorienteze businessul spre turism, atragand in cadrul grupului Mistral Tours si Martin Resort, doua firme aflate in proprietatea familiei Martin. In urma tranzactiei incheiate in luna iulie firmele Mistral au fost integrate in cadrul grupului Touring Eurolines, iar grupul a devenit actionar cu 99% la Mistral Tours si Martin Resort.
Mistral detine doua agentii de turism in Constanta, un hotel de 65 de camere la Moeciu, care va deveni operational in septembrie, precum si un ponton de lux in Delta Dunarii. Rulajul agentiilor de turism se ridica la circa 2-3 milioane de euro, potrivit lui Anastasiu, care nu a dorit sa precizeze daca in acest schimb de actiuni a fost implicata si o suma de bani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO