Companii

Consultanţii: E puţin probabil să vedem autostrăzi finalizate anul acesta

Foto Shutterstock

Autor: Andreea Neferu

20.07.2011, 00:01 595

Scenariul optimist spune că în 2011 s-ar putea construi încă 42de kilometri de auto­stradă, ceea ce ar duce "reţeaua deautostrăzi" din România la aproape 350 de kilometri. Scenariulpesimist spune că nu se va termina nimic.

A mai trecut o jumătate de an care a început cu la fel de multepromisiuni ca şi anii anteriori în ce priveşte construc­ţiile deautostrăzi. Cu doar 314 kilometri de autostrăzi, România stă lacoada ierarhiei UE la capitolul şosele mari, iar anul 2011 nu aresemne mai bune, scrie revista Business Magazin (www.bmag.ro).

Ca şi altădată, doar promi­siunile sunt mari. În acest mo­ment,România are în construc­ţie şapte tronsoane de auto­stradă, cu olungime cumulată de circa 193 de kilometri, la care se adaugă încădouă tronsoane de 83 de kilometri, a căror situaţie este incertăînsă în acest moment.

De ce incertă? Pentru că în cazul uneia dintre autostrăzi,Cernavodă - Medgidia, lucrurile nu se vor mişca mai devreme de lunaaugust, când vor fi anunţaţi noii constructori ai acestui tronson,al cărui contract cu francezii de la Colas a fost reziliat înaprilie. În colţul opus al ţării, în partea de nord-vest, cel de-aldoilea tronson cu probleme, Suplacu de Barcău - Borş, de peAuto­strada Transilvania, îşi aşteaptă în continuarefinan­ţarea.

"Din experienţa anilor trecuţi şi dacă ne uităm de asemenea lastadiul actual al lucrărilor pe aceste tronsoane, ne vom da seamacă este puţin probabil să vedem autostrăzi finalizate anul acesta",spune Florin Popa, managing part­ner al companiei de consultanţă înconstrucţii Vitalis Consulting.

Laînceputul anului, Compania Naţională de Autostrăzi şi DrumuriNaţionale din România (CNADNR) anunţa că anul acesta vom circula peîncă 83 de kilometri de autostrăzi, la care ar fi urmat să seadauge 34 de kilometri de variante de ocolire realizate la standardde autostradă; la jumătatea anului însă, instituţia şi-a schimbatla 180 de grade estimările.

Vom avea doar câteva trosoane inau­gurate parţial, unde se vaputea circula doar pe câte o bandă pe sens.

Citiţi mai multe despre motivele pentru careconstructorii străini, renumiţi la ei acasă pentru punctualitateacu care îşi onorează obligaţiile, nu reuşesc să facă acelaşi lucruşi în România în numărul din această săptămână al revistei BusinessMagazin (www.bmag.ro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO