Companii

Curiero: plus de productivitate, fara achizitii

24.01.2008, 17:29 16

Compania de posta si curierat Curiero, unul dintre principalii jucatori de pe piata de profil, se va concentra in acest an pe cresterea productivitatii angajatilor, dupa ce anul trecut echipa a ajuns la aproape 2.000 de oameni.
"Avem circa 1.950 de angajati si probabil vom mai angaja circa 500 in acest an, dar as vrea sa stopez aceasta crestere si sa maresc productivitatea. Anul trecut salariile angajatilor au crescut cu circa 30%", a spus Bogdan Carcu, presedintele Curiero.
Compania a anuntat ca renunta la planurile de achizitie a unor jucatori externi, urmarind cu predilectie dezvoltarea pe piata interna. "Anul acesta vom face investitii de circa trei milioane de euro, din care doua milioane vor fi contractate de la banci. Principalele directii de investitii sunt in tehnologie si flota", a adaugat Carcu.
Curiero a finalizat 2007 cu o cifra de afaceri de 15 mil. euro, cu 85% peste rezultatele din 2006, iar in acest an si-a bugetat afaceri de 25 mil. euro, la o marja a profitului de 10-11%. In 2007, marja de profit a fost de 8-10%.
"Cresterile din acest an vor veni atat pe fondul maririlor de tarife efectuate la sfarsitul anului trecut, cat si prin cantarirea 100% a coletelor, intrucat prin necantarire se pierde circa 20% din valoare. Prin marirea tarifelor a scazut numarul clientilor cu circa 15%, dar acest lucru nu ne-a afectat afacerile", a continuat Carcu. De asemenea, compania urmareste cresterea cotei de piata pe segmentul de curierat intern, pe care mai activeaza Cargus, Fan Courier si TCE Logistica, de la 10-12% in prezent la 15% la finalul anului.
"Curieratul national a contribuit cel mai mult la afacerile inregistrate in 2007, cu aproximativ 70%-80% mai mult fata de 50% cu un an inainte. Serviciile postale au scazut ca pondere pana la 20%-25%, din cauza ca nu mai avem doi clienti importanti, Orange si RCS&RDS, dar cu toate acestea valoarea a crescut cu 30%", a mai spus reprezentantul companiei. Carcu a anuntat in 2006 ca nu exclude o eventuala vanzare, pe care a amanat-o datorita ritmului de crestere sustinut al pietei. "Ne pastram optiunea de vanzare, lucru care se va intampla cel mai probabil in 2009, dar se poate intampla si in acest an daca in valoarea companiei va fi inclusa si cresterea", a concis Carcu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO