Companii

Dacia a avut vanzari istorice in plina criza economica

14.01.2010, 23:12 112

Constructorul de automobile Dacia, a treia companie din Romaniain functie de afacerile inregistrate, a raportat cele mai marivanzari din istoria marcii, 311.282 de unitati in 2009, in cresterecu 20,5% comparativ cu anul anterior. Rezultatul pune Dacia peprimul loc, in functie de ritmul de crestere al vanzarilor, intopul marcilor prezente pe piata europeana.

Socotind o valoare medie de 8.000 de euro pentru o masina,vanzarile Dacia ajung la aproape 2,5 mld. euro.

Conjunctura economica mondiala, masurile de sustinere a pietelorauto din Germania, Franta sau Italia si reorientarea consumatoruluicatre functia principala a automobilului, mobilitatea, au adus ocrestere de peste 20% pentru vanzarile Dacia. Se va intampla acestlucru si in 2010 considerand ca Germania nu mai aplica un program"Rabla", iar subventiile au fost reduse in alte piete?

"In ceea ce priveste mentinerea cotelor de export in Europa deVest nu putem face inca estimari datorita nesigurantei pietelorauto. In Romania in schimb pot sa ofer ca estimare acelasi volumdin 2009, cu o mentinere a cotei de piata", a specificat FabriceCambolive, directorul comercial al Renault Dacia.

Pentru Dacia piata locala a adus insa in 2009 o reducere lajumatate a vanzarilor, aproape 42.000 de masini, din care aproapejumatate realizate prin programul "Rabla".

Rezultatele comerciale din anul anterior le depasesc insa detrei ori pe cele din 2004, anul lansarii pe piata a modeluluilow-cost Logan care a revolutionat piata auto.

Din totalul productiei familiei Logan, conceputa pentru pieteemergente, circa 85% a fost exportata (270.000 de unitati), iarpeste 200.000 de masini au ajuns, potrivit reprezentantilor Dacia,pe pietele vest-europene.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO