Companii

„Există operatori cu şcoală profesională care pot opera o maşină pe comandă numerică şi care ajung să câştige un salariu brut de 1.000 de euro"

„Există operatori cu şcoală profesională care pot...

Autor: Adelina Mihai

13.08.2016, 10:38 1342

Producătorului de componente auto Schaeffler, cu 4.000 de angajaţi pe plan local, are o nevoie acută de operatori pe maşini cu comandă numerică, iar Alexandru Blemovici, directorul general companiei, admite că acum este, în mod clar, o perioadă mai fierbinte decât în trecut, deoarece candidaţii se găsesc din ce în ce mai greu, în timp ce o înrăutăţire se simte şi din punctul de vedere al fluctuaţiei de personal.

Firmele devin din ce în ce mai disperate să atragă noi candidaţi şi măresc pachetele salariale pentru a atrage muncitori de la concurenţă. Migraţia externă, chiar şi temporară, accentuează acest fenomen. „În situaţia actuală în care este nevoie de atât de multă forţă de muncă, eu cred că sunt destule categorii de profesii care devin interesante din punctul de vedere al salariilor, chiar dacă acestea sunt departe de nivelul din vest“, spune Blemovici.

Spre exemplu, cei care se angajează ca operatori pe maşini cu comandă numerică – poziţii pentru care cererea de candidaţi este foarte mare – au un plan de carieră în fabrici, pentru că maşinile pe care le operează sunt complicate; astfel de angajaţi pot ajunge de la simpli operatori la poziţii de reglori. „Ştiu că există operatori cu şcoală profesională care pot opera o maşină pe comandă numerică şi care ajung să câştige un salariu brut de 1.000 de euro.

Sigur, în Germania sau în Israel salariile sunt mai mari, pe aceste posturi. Dar eu cred că dacă punem în balanţă plusurile şi minusurile, cei 600 - 700 de euro net încep să reprezinte câştiguri interesante pentru oameni. Nu va obţine niciun operator banii aceştia din prima zi, dar măcar ştie care e ţinta la care poate ajunge“, mai spune Blemovici.

Schaeffler România este una dintre cele mai mari investiţii în capacităţi de producţie ale grupului german, care produce în Braşov componente pentru industria auto şi pentru industria eoliană. În oraşul de sub Tâmpa lucrează, în acest domeniu, 10.000 de oameni; chiar în condiţiile unei fluctuaţii normale şi ideale de personal, de 5 - 8%, angajatorii au nevoie de câte 700 - 800 de oameni noi în permanenţă, fără să existe niciun proiect nou.

„Dacă ne uităm însă în presă, vedem că toate companiile din Braşov au proiecte noi de investiţii şi vor să se dezvolte. Însă angajatorii au devenit foarte prudenţi şi chiar refuză proiecte din teama lipsei de forţă de muncă“, adaugă Blemovici.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO