Companii

Facem eforturi pentru a vinde ca in 2008, spune seful Pangram

15.11.2009, 23:20 58

Ioan Popa, directorul general si actionarul minoritar alproducatorului de paste fainoase Pangram Resita, companie care arulat anul trecut afaceri de 18 mil. euro, sustine ca anul acesta areusit cu greu sa mentina vanzarile companiei la nivelul anului2008 dupa ce criza economica a inceput sa se resimta si inindustria alimentara.

"Facem eforturi enorme pentru a vinde la nivelul anului trecut.Pana la finalul lunii august, vanzarile au fost la acelasi nivel cucele din 2008. Incepand cu luna septembrie insa am inregistrat oscadere de 7-8% a vanzarilor, ceea ce per total inseamna o scaderede 1% de la inceputul anului", spune Ioan Popa. El a adaugat camarja de profit a companiei a inregistrat de asemenea in primelenoua luni ale acestui an o scadere de 5% fata de aceeasi perioada aanului trecut.

Popa, 41 de ani, este fondatorul Pangram si detinatorul a 20%din titlurile companiei in urma vanzarii pachetului majoritar deactiuni (60%) catre producatorul italian de croissante FoodCo,parte a grupului Colussi, una dintre cele mai mari companii dinindustria alimentara a Italiei.

Mult mai atenti la cifre

Directorul general al companiei sustine ca se astepta ca Pangramsa treaca printr-o perioada dificila anul acesta, de aceea a luatmai multe masuri pentru a minimiza efectele crizei economice asupravanzarilor companiei.

"Am coborat pretul net cu 10% la paste, in conditiile in caremateria prima s-a ieftinit anterior cu 16 - 18%, iar pondereamateriilor prime reprezinta jumatate din pretul final alproduselor", spune el.

Pangram a disponibilizat anul acesta peste 20 de persoane dinsectia de ambalare in urma achizitiei de noi utilaje, a redus fortade vanzari, a reorganizat rutele agentilor de vanzari ramasi si afost mult mai atent la numarul de clienti din portofoliu. Tot anulacesta, producatorul de paste a infiintat un punct de lucru inSerbia, deoarece intentioneaza sa creasca exporturile la 25% dincifra de afaceri in urmatorii doi ani.

Vrea sa dezvolte distributia in retailultraditional

Popa declara insa ca nu intentioneaza sa mai extinda portofoliulde produse, mentionand ca recent chiar a renuntat la o parte dinacestea, dupa ce portofoliul companiei din Resita a crescut inultimii doi ani cu circa 100 de produse, la aproximativ 270.

"Eu estimez ca ritmul de dezvoltare al retailului modern vaincetini in urmatorii doi-trei ani, in timp ce piata traditionalase va fortifica. De aceea, unul dintre obiectivele companiei estede a realiza o trecere de la distributia directa, realizata prin 14depozite, catre platformele logistice ale lanturilor de magazineale retailerilor moderni, pentru ca distributia proprie a Pangramsa poata acoperi mai mult comertul traditional", a spus Popa,adaugand ca aceasta schimbare va ajuta compania sa reduca scadereavanzarilor.

Aproximativ 45% din vanzarile companiei fiind realizate princomertul modern si 55% prin cel traditional.

"Daca vom finaliza 2009 la acelasi nivel din 2008 este uncastig, deoarece volumele vor fi cu 10% mai mari pe fondulreducerii preturilor. Sper ca marja de profit sa nu coboare maimult de 5% (pana la finalul anului - n.red.)", a spus Popa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO