Companii

Feleacul isi propune sa vanda dulciuri de 3 mil. euro

05.04.2007, 19:30 70

Producatorul de dulciuri Feleacul din Cluj si-a bugetat pentru acest an o cifra de afaceri de peste 3 milioane de euro, valoare reprezentand o crestere de aproximativ 20% fata de anul precedent.
"Evolutia prognozata se bazeaza in primul rand pe dezvoltarea productiei, proces posibil odata cu finalizarea relocarii fabricii. Noul punct de productie va avea o structura care sa ne permita diversificarea gamei de produse si alinierea la standardele europene", a declarat pentru ZF Transilvania Octavian Buzoianu, unul dintre principalii actionari ai companiei Feleacul.
Fratii Octavian si Calin Buzoianu, care detin fabrica de dulciuri Feleacul, au demarat in luna februarie relocarea unitatii de productie in comuna Jucu, din judetul Cluj, operatiune estimata la aproximativ 3 milioane de euro. Proprietarii companiei Feleacul au concesionat in zona un teren de cateva sute de hectare, pe o perioada de 49 de ani si intentioneaza sa dezvolte aici, pe langa fabrica, un complex agro-industrial.
"Fabrica va fi functionala in luna august, iar planurile noastre prevad sa ne asiguram si materia prima, iar in acest scop am arendat o parte din teren pentru culturi agricole", a precizat Octavian Buzoianu. Noua fabrica Feleacul va fi localizata in vecinatatea parcului industrial Tetarom III.
In 2006, cifra de afaceri inregistrata de companie a avut o evolutie sub estimarile conducerii, care la inceputul anului prognoza o valoare de peste 2,8 milioane de euro pentru acest indicator. In aceeasi perioada, potrivit informatiilor furnizate de reprezentantii Feleacul, profitul net a inregistrat o valoare de 150.000 de euro.
Feleacul produce cereale expandate (marcile Pufarin si Pufin - pentru micul dejun), halva, caramelaj (dropsuri si bomboane umplute - marcile Feleacul si Negro, retete dezvoltate in 2004), dar si rahat si jeleuri (marcile Gelli si Gelisept).
"Anul acesta nu intentionam sa dezvoltam produse noi, deoarece ne concentram pe activitatea de relocare", a mai declarat Buzoianu. Cea mai veche marca produsa de Feleacul este Pufarinul, care inseamna 25-30% din cifra de afaceri a companiei, iar oficialii companiei estimeaza pentru acest produs o cota de piata de aproximativ 55%.
Fratii Buzoianu au achizitionat pachetul majoritar de actiuni al fabricii de dulciuri Feleacul in 2002, perioada in care compania era in pragul falimentului.
In acea perioada Octavian Buzoianu era consilier local si "director corporate affairs" la Compania de Bere Romania, detinatoarea fabricii Ursus. In prezent, Feleacul are 120 de angajati.
Pe locatia vechii fabrici de dulciuri Feleacul a fost construit complexul hotelier Opera Plaza, investitie de aproximativ 4,5 mil. euro, noii proprietari intentionand sa transforme intr-un proiect imobiliar de aproximativ 30 de milioane de euro si ultima locatie de productie din Cluj. Acesta va include un sector rezidential, unul de birouri si un altul de spatii comerciale. Proiectul va avea o suprafata totala de 72.000 de metri patrati si va fi demarat cel tarziu in luna iunie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO