Companii

Imprimeria Nationala vede piata tiparului la 300 mil. euro

01.03.2004, 00:00 44



Piata romaneasca a tipariturilor a trecut de 300 de milioane euro in 2003, fata de 276 milioane euro in 2002, potrivit estimarilor companiei Imprimeria Nationala.



"Pentru anul in curs anticipam o crestere si mai mare a valorii atinse in 2003, evolutia fiind sustinuta de activitatile de tiparire a buletinelor de vot, fluturasilor si afiselor destinate campaniilor electorale locale si generale", apreciaza directorul Imprimeriei Nationale, Dan Docan.



El a precizat ca, la nivelul anului trecut, piata tiparirii de carti s-a ridicat la circa 25 de milioane de euro, in timp ce pentru ziare s-au cheltuit 55-56 de milioane de euro, iar pentru tiparirea de reviste alte 30-40 milioane de euro. De asemenea, Imprimeria Nationala estimeaza ca tipariturile de pliante si fluturasi au costat circa 50 de milioane de euro, iar pentru promovarea de oferte comerciale prin materiale tiparite s-au cheltuit aproximativ 3 milioane de euro.



"Intr-un an electoral, piata creste pentru ca se vor tipari nu numai buletine de vot, ci si afise, pliante sau fluturasi distributi pe strada", a afirmat Docan.



El apreciaza ca piata romaneasca a tipariturilor este inca sub nivelul celor din alte tari candidate la Uniunea Europeana. Astfel, potrivit estimarilor sale, un roman cheltuie anual pe diverse tiparituri circa 12 dolari, fata de 27 de dolari in Slovacia, 37 de dolari in Ungaria sau 43 de dolari in Cehia.



Un segment aparte de piata este cel al formularelor personalizate, care s-a ridicat anul trecut la 13-14 milioane de euro. Docan spune ca in 2003 s-au tiparit 140 de milioane de facturi, dintre care 80 milioane au fost personalizate.



Piata tiparului este destul de fragmentata, la varf existand cateva tipografii mari - Infopress, Imprimeriile MediaPro, MegaPress, FEDPrint si Compania Imprimeria Nationala. Anul trecut, Imprimeria Nationala a avut o cifra de afaceri de 2.000 de miliarde de lei. Aproape 80% din venituri provin din tiparirea de banderole pentru produse accizate, iar 10% din tiparirea de facturi. razvan.voican@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO