Companii

În două luni, doi retaileri de modă, Kiabi şi Sprider, au părăsit România. Care este motivul?

În două luni, doi retaileri de modă, Kiabi şi Sprider, au părăsit România. Motivul? Vindeau haine prea ieftine, afirmă analiştii

Autor: Cristina Roşca

20.08.2012, 00:05 4010

În ultimii trei ani criza financiară a "gă­urit" buzunarele românilor şi a lăsat go­luri în portofelele lor. În acest context, în cazul alimentelor, al produselor de cură­ţenie şi al electrocasnicelor, oamenii s-au orientat către primul nivel de preţ, acesta devenind principalul criteriu în procesul de achiziţie.

Când vine vorba de haine însă, preţul pierde teren în faţa brandului, a croielii şi a materialelor. Condiţiile jocului se schim­bă şi odată cu ele şi câştigătorii. Nu­me precum Zara, New Yorker sau H&M se extind rapid, afacerile merg ca pe roate şi clienţii sunt nelipsiţi din magazine. La po­lul opus, Kiabi şi Sprider, retaileri cu po­litică de discount, vor să vândă şi să iasă de pe piaţa locală după ce afacerile au in­trat pe o pantă descendentă şi pierderile con­tinuă să se acumuleze.

Anca Tăzlăoanu, brand consultant pen­tru agenţia de strategie şi design de brand BrandTailors, afirmă că există un cumul de factori care garantează profita­bi­litatea marilor retaileri internaţionali de îm­brăcăminte. Este vorba de alegerea aten­tă a spaţiilor de retail, decorarea vitri­ne­lor, unul dintre cei mai importanţi vec­tori de comunicare ai brandurilor de mo­dă, de designul colecţiilor şi de calitatea materialelor. Preţul vine la urmă.

"Brandul contează foarte mult. Bran­du­rile internaţionale care intră pe piaţa ro­mânească se bucură de o mare noto­rie­ta­te încă dinainte să facă acest pas. Unele din­tre ele sunt aşteptate de ani de zile de că­tre români." Citiţi mai mult despre exiturile magazinelor de modă din România pe www.bmag.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO