♦ Creşterile de preţ bruşte din piaţa energiei şi diferenţele semnificative faţă de anul trecut au dus, în mod paradoxal, la pierderi pentru companiile din domeniu care aveau contracte de livrare pe termen lung, semnate la preţurile din 2020, dar pentru care achiziţiile se fac parţial la preţul de azi.
Italienii de la Enel, unul dintre cei mai puternici jucători locali din domeniul energiei, cu 3 milioane de consumatori, au terminat primele şase luni cu venituri de 690 de milioane de euro în România, mai mici faţă de nivelul de 698 de milioane de euro, cu scăderi pe zona de producţie de energie verde şi furnizare.
La nivel de EBITDA, compania a terminat primele şase luni ale anului cu 136 de milioane de euro, în scădere şi acest indicator, faţă de nivelul de 142 de milioane de euro din 2020.
Piaţa energiei a trecut printr-o ajustare bruscă faţă de primul semestru al anului trecut, marcat de izbucnirea crizei sanitare.