Companii

Julius Meinl Cafe: Vrem 250 de clienţi noi pentru a ne menţine creşterea de anul trecut

Julius Meinl Cafe: Vrem 250 de clienţi noi pentru a ne menţine creşterea de anul trecut
25.08.2010, 23:58 722

Compania austriacă Julius Meinl, cel mai mare importator decafea super premium de pe piaţă, vrea să-şi menţină în acest anritmul de creştere al vânzărilor raportat pe 2009 faţă de 2008, de6%, şi mizează pe atragerea unui număr de peste 200 de clienţi noiîn HoReCa (hoteluri, restaurante, catering).
Cel mai mare hop pe piaţă va fi în septembrie, când vor venicreşteri de preţuri, spune directorul Julius Meinl România.
"În acest an încercăm să obţinem o creştere a vânzărilor cel puţinla nivelul anului trecut, de 6% (în lei - n. red.), iar prognozelenoastre actuale sunt de plus 8-10%. Aceasta va depinde mult dereacţia pieţei la creşterea de preţ preconizată la sfârşitul luniiseptembrie", a declarat Tibor Dobri, Managing Director Julius MeinlCEE South-East. Deşi accizele la cafea s-au diminuat în acest an,la nivel local, preţul produsului final nu s-a redus, din cauzascumpirii materiilor prime.
"Pe lângă problemele de consum din piaţă, anul 2010 reprezintă oprovocare mare din punctul devedere al costurilor cu cafeaua verde.Preţul la cafeaua Arabica a crescut cu peste 40 % în acest an,astfel încât pentru a menţine calitatea produselor şi nivelulserviciilor o creştere de preţ este inevitabilă", a explicatDobri.
Cafeaua este unul dintre cele mai tranzacţionate produse la burseleinternaţionale de mărfuri. În perioade de recesiune, investitoriivor să rişte mai puţin şi îşi caută refugiul în mărfuri precumcacao, cafeaua sau cerealele, în detrimentul pieţelor deacţiuni.
Creşterile vin doar de la clienţi mai mulţi
Managerul Julius Meinl pariază pe creşterea numărului de clienţi înHoReCa - principalul canal de distribuţie a cafelei vieneze înRomânia. Ţinta pentru acest an este de a găsi 220-250 de clienţinoi în HoReCa, în condiţiile în care compania acoperă în prezentaproximativ 1.600 de locaţii precum hoteluri, restaurante saubaruri, potrivit datelor furnizate de Dobri.
"Strategia firmei noastre în această perioadă este continuareaexpansiunii prin contractarea de clienţi noi, precum şi ainvestiţiilor în aceste contracte", a precizat Dobri. Directorul amai spus că nu exclude achiziţii de companii de distribuţie acafelei pentru creşterea punctelor de vânzare acoperite.
Aceeaşi strategie a adus creşteri de vânzări importatorului decafea şi în 2009.
Anul trecut, Julius Meinl România a avut afaceri de 20,8 mil. lei(5 mil. euro) şi un profit net de 0,9 mill. lei (0,17 mil. euro),redus cu 24% faţă de anul anterior, potrivit datelor de laRegistrul Comerţului. "Julius Meinl România avea bugetată laînceputul anului trecut o creştere de vânzări de peste 10% faţă de2008, însă în contextul economic de anul trecut s-a reuşit maipuţin. Pe fondul scăderii semnificative a consumului la clienţiiexistenti, am reuşit totuşi o creştere a volumelor de cafea vânduteşi a cifrei de faceri prin achiziţii de clienţi noi", a subliniatDobri.
Compania este deţinută de familia austriacă Meinl care aachiziţionat în acest an producătorul ciocolatei Kandia de la KraftFoods prin intermediul fondului de investiţii Oryxa Capital.
Julius Meinl Group aşteaptă încă ok-ul concurenţei pentru aceastătranzacţie. Finalizarea acesteia ar putea însă să nu ducă laintegrarea celor două divizii (cafea şi ciocolată) în România,potrivit reprezentanţilor companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO