Companii

Kent a majorat vanzarile BAT

Kent a majorat vanzarile BAT

BAT a avut anul trecut o cifra de afaceri de 421 de milioane de euro

28.07.2006, 19:10 22

Compania British American Tobacco Romania, producatorul marcilor Dunhill si Kent, a inregistrat o crestere de 3% a volumului de vanzari in primul semestru din acest an fata de aceeasi perioada din 2005.
"Cota de piata volumica a inregistrat o crestere de 8% fata de primul semestru al anului 2005", a declarat Adrian Popa, director corporate and regulatory affairs al BAT Romania. BAT are o cota valorica de 37,6% pe piata locala, potrivit informatiilor companiei, care citeaza un studiu AC Nielsen din luna iunie a acestui an.
In primul semestru din acest an filiala din Romania a producatorului de tigarete British American Tobacco a consemnat o crestere a volumului de vanzari, a cotei de piata si a profitului, potrivit informatiilor financiare publicate de grup. "Performantele legate de volumele vandute se datoreaza in principal marcii Kent", sustin reprezentantii BAT.
"Numai marca Kent a reprezentat, in iunie, 14,6% din piata", a mai spus Adrian Popa. Alaturi de Dunhill si Kent, portofoliul BAT mai include brandurile Vogue, Pall Mall, Lucky Strike si Viceroy.
BAT Romania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 421 mil. euro, in crestere in euro cu aproape 40% fata de anul precedent. In aceeasi perioada, profitul companiei a ajuns la aproape 27 mil. euro, fata de 15,3 mil. euro in 2004. Numarul angajatilor din Romania a scazut de la 647 in 2004 la circa 500 la sfarsitul anului trecut.
Alaturi de Romania, Rusia, Italia, Ungaria si Franta au avut la randul lor o contributie importanta la profitul British American Tobacco, in prima jumatate a anului, compensand declinul consemnat in Spania, Ucraina si Polonia. Profitul operational al British American Tobacco a crescut cu 6% in primul semestru din acest an, la 1,325 de miliarde de lire sterline.
Estimata la peste un miliard de euro, piata locala a produselor din tutun este disputata de trei companii internationale - Philip Morris (PM), British American Tobacco (BAT) si Japan Tobacco International (JTI). Acestea detin aproape 90% din piata totala a tigarilor. Celor trei companii care-si disputa cea mai mare parte a pietei li se adauga Galaxy Tobacco (fosta Societatea Nationala Tutunul Romanesc) si Gallaher, cel mai nou jucator din piata, cu o cota de aproape 4% in 2005.
In ceea ce priveste volumele vandute in 2005, acestea au depasit 35-36 de miliarde de tigari.
Potrivit unui studiu realizat de AC Nielsen, tigarile au dominat anul trecut piata bunurilor de larg consum, romanii cheltuind peste 1 miliard de euro pe tigari.
In acest context, valoarea pietei este mult mai mare, daca tinem cont de faptul ca analiza AC Nielsen a cuprins doar piata de retail, fara a inregistra date din piata de HoReCa in principal si din magazinele cash&carry.
Cresterea sistematica a preturilor la tigari va intretine pozitia de lider in valoare a acestei categorii si in acest an, potrivit estimarilor companiei de cercetare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO