Companii

Leasingul, lovit de modificarile legislative privind importurile

06.01.2004, 00:00 18



Eliminarea facilitatii privind aplicarea taxelor vamale la valoarea reziduala pentru importurile de autoturisme va avea afecta activitatea companiilor de leasing, a declarat secretarul general al Asociatiei Societatilor de Leasing din Romania, Cristian Mateescu.



"Aplicarea unei astfel de masuri ar anula practic cea mai importanta facilitate oferita de leasing, taxa vamala platita la valoarea reziduala de 20% a bunurilor importate. Aceasta facilitate a fost introdusa in OG 51/1997 cu scopul de a stimula retehnologizarea industriei. Punerea in practica a masurilor anuntate de ministrul delegat pentru Comert, Eugen Dijmarescu, ar afecta serios industria leasingul si ar avea un efect de bumerang asupra intregii industrii romanesti", a afirmat Mateescu.



Ministrul delegat pentru Comert, Eugen Dijmarescu, a anuntat ca Executivul a inaintat Perlamentului un proiect de lege care elimina o serie de facilitati acordate firmelor, mentionand ca taxele vamale pentru autoturisme s-ar putea plati la intrarea in vama si nu la valoarea reziduala rezultata in urma leasingului.



In opinia reprezentantului ASLR, o astfel de masura ar avea ca efect atat scaderea importurilor, cat si a exporturilor.



Si presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), Marius Carp, apreciaza ca eliminarea acestor facilitati ii va afecta "intr-un mod foarte grav" pe importatorii de autoturisme provenite din afara Europei.



"Motivul invocat de initiatorii proiectului de lege, de aliniere la normele europene in vigoare, nu este unul real, deoarece cuantumul taxelor vamale aplicate marfurilor (inclusiv autoturismelor) care provin din afara Uniunii Europene este 10%, comparativ cu 30% cat se percepe in Romania" a afirmat Carp.



In opinia oficialului APIA, proiectul de lege este anticoncurential si va scoate de pe piata companiile care nu produc in Europa.



La randul sau, oficialii firmei Autoitalia sant nemultumiti de prevederile proiectului.



"Achitarea in avans a taxelor va duce la blocarea unor resurse financiare importante pe o perioada mai mare sau mai mica, pana la vanzarea autoturismului" a declarat Ionut Gheorghe, directorul de comunicare al Autoitalia, importatorul general al autoturismelor produse de compania sud-coreeana SsangYong.



"Daca proiectul de lege va fi aprobat, cifra de afaceri a Hyundai ar putea sa se diminueze cu pana la 50%, in conditiile in care 95% din vanzari se deruleaza in leasing, iar autoturismele sant fabricate in afara Europei", a declarat Dalia Anghel, directorul de comunicare al Hyundai Auto Romania.



Potrivit datelor ASLR, valoarea totala a contractelor de leasing incheiate in primele noua luni din 2003 s-a apropiat de 900 de milioane de dolari. Cea mai mare parte din aceasta valoare, peste 90%, este reprezentata de leasingul pentru autovehicule.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO