Companii

Liderul pietei berii a pierdut 13% din vanzari in ultimul an

20.04.2010, 23:12 28

Ursus Breweries, producatorul berilor Ursus si Timisoreana siliderul pietei locale, cu afaceri de peste 325 mil. euro in 2008, afinalizat anul financiar aprilie 2009-martie 2010 cu o scadere de13% a vanzarilor, ajungand la aproximativ 5,1 milioane dehectolitri - potrivit estimarilor ZF.

Dupa ani de boom in care producatorul de bere anunta la final dean cresteri ale vanzarilor de peste 20% fiind unul dintreprincipalele motoare de crestere ale companiei-mama in Europa,Ursus Breweries a devenit in anul financiar 2009-2010 subsidiaraSABMiller cu cea mai mare scadere a vanzarilor din regiune.

"Aceste rezultate vin pe o piata in scadere cu peste 18% inperioada aprilie 2009-martie 2010, cea mai mare in contexteuropean. Astfel scaderea de volum organica de 13% inregistrata deUrsus Breweries in aceasta perioada este mai mica decat mediapietei", a declarat Andrei Haret, presedintele interimar al UrsusBreweries, completand ca scaderea a fost determinata de reducereaconsumului. Spre comparatie, Heineken Romania, principalulcompetitor al Ursus Breweries, a inregistrat anul trecut o scaderetot de aproximativ 13% a vanzarilor in volum, la circa cincimilioane de hectolitri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO