Companii

Luxul prinde şi pe două roţi: românii cumpără biciclete de 2.000 €

Luxul prinde şi pe două roţi: românii cumpără biciclete de 2.000 €

Autor: Cristina Roşca

17.10.2010, 23:10 287

Compania Moş Ion Roată, deţinută de Emilian Bituleanu -preşedintele băncii de mici dimensiuni Libra Bank - împreună cusoţia sa, a vândut 400 de biciclete Felt la un preţ mediu de 500 deeuro în cele şase luni de la deschiderea showroomului.

Reprezentanţii companiei, unicul importator al bicicletelor Feltpe piaţa locală, spun că rezultatele financiare sunt mai slabedecât cele estimate la debutul pe piaţă, iar sezonul de vârf dinindustrie s-a încheiat.

"În acest moment ne aflăm puţin sub cifrele bugetate la momentuldebutului. Probabil că vom finaliza anul cu o cifră de afaceri decirca 850.000 de lei", spune Roxana Bituleanu, administrator şiasociat al firmei Moş Ion Roată. "Pe timp de vară, vânzările debiciclete au evoluat conform aşteptărilor, într-un trend ascendentla început, după care am simţit o scădere mai ales după majorareaTVA şi scăderea veniturilor bugetarilor, care reprezintă o treimedin populaţia activă."

La începutul lunii aprilie reprezentanţii companiei anunţaserăcă pentru acest an doresc să aducă pe piaţa locală circa 500 debiciclete din aproape toată gama Felt Bicycles.

Volume mari în Carrefour, preţuri mari în magazinelespecializate

Cea mai scumpă bicicletă vândută de companie a costat 2.000 deeuro, de circa 7 ori mai mult faţă de cea mai scumpă bicicletăvândută de reţeaua Carrefour în acest an, cu un preţ de 290 de euro(1.212 de lei).

Carrefour a vândut în perioada martie-august în jur de 14.000 debiciclete, cu 20% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anuluitrecut, la un preţ mediu de 320 de lei, potrivit reprezentanţilorcompaniei. Cele mai vândute produse au fost bicicletele pentrucopii şi cele MountainBike cu dublă suspensie.

Cel mai nou intrat jucător pe această piaţă, la sfârşitul luniiaprilie, este Velorbis România, care aduce bicicletele Velorbis pepiaţa locală. Preţul unui vehicul pe două roţi variază de la 2.918lei (680 de euro) pentru clasa economic la 4.400 de lei (1.030 deeuro), preţul mediu în clasa premium.

Cea mai bună lună pentru companie a fost iunie, pentru caulterior în iulie şi august vânzările să scadă continuu. Totuşi,rezultatele obţinute de companie au fost peste aşteptări.

"Luna iunie a fost luna noastră de vârf, iulie a fost o lunăshoulder (medie), pentru ca în august vânzările să scadă. Cătrepersoane fizice am vândut însă 68 de unităţi, la un preţ mediu de4.800 de lei", a declarat Mircea Colotela, country manager alVelorbis. "Targetul nostru pentru primul an era de 50-100 deunităţi. Dat fiind că am deschis în aprilie, am reuşit să neatingem ţinta în numai şase luni."

El adaugă însă că este dificil să facă estimări până cândcompania nu parcurge un ciclu complet din cauza faptului căvânzările au un caracter sezonier foarte pronunţat. Mai mult, ţintade clienţi este bine delimitată, deoarece "preţul celei maieconomice unităţi Velorbis este cu mult mai mare decât albrandurilor cu cel mai mare număr de unităţi vândute, în cazulunora de peste 10 ori".

Bicicleta cu motor electric

Cea mai scumpă bicicletă vândută are un preţ de 7.470 de lei(1.650 de euro) şi este un Velorbis Leikier, o ediţie limitată,fabricată manual în Danemarca, inspirată de motocicletele retro dinanii '50.

"Preţul unei biciclete din clasa premium poate varia în funcţiede dotări. Astfel, în cazul în care clientul doreşte dotarea cumotor electric, preţul creşte cu 12.000 de lei", explica ladechiderea showroomului din Bucureşti Mircea Colotela, care înaintede a-şi deschide acest business a lucrat în turism. El mai spune căa investit în acest domeniu deoarece se aşteaptă ca în următoriidoi-trei ani să existe un boom pe această piaţă. Investiţiainiţială este, potrivit fondatorilor, confidenţială, însă nudepăşeşte 50.000 de euro.

Emilian Bituleanu, care a adus în România biciclete cu preţuricuprinse între 1.100 de lei (270 de euro) şi 22.000 de lei (5.400de euro), a investit în amenajarea showroomului din Capitală circa100.000 de euro. Cele mai căutate modele Felt sunt cele tipmountain bike hard tail, gama medie.

"Se observă însă un trend pozitiv la bicicletele hibride, detrekking - potrivite pentru oraş, dar şi pentru drumuriaccidentate. De asemenea, faţă de anii trecuţi se observă ocreştere a interesului pentru bicicletele de oraş şi, foarteîmbucurător, chiar şi pentru cursiere", spune Roxana Bituleanu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO