Companii

Magazinul Zara a marit presiunea pe retailerii de imbracaminte din Unirea

Magazinul Zara a marit presiunea pe retailerii de imbracaminte din Unirea

Magazinul Zara a atras inca de la inceput mare parte din traficul Unirea Shopping Center

04.08.2009, 17:59 812

„Traficul a scazut peste tot de la inceputul anului din cauza crizei financiare, dar putem pune o ajustare in jos a vanzarilor cu 20% si pe seama venirii Zara la parterul magazinului la inceputul verii. Noi nu suntem atat de afectati, pentru ca ne adresam segmentului masculin, care este slab reprezentat de Zara, dar mai multi retaileri care comercializeaza produse de dama se plang de scaderi", a declarat pentru ZF Nicolae Toader Cluda, unul dintre actionarii Romanian Distribution Group, care detine brandul Cavaliere, unul dintre principalii jucatori pe piata de vestimentatie masculina din Romania.

Conducerea Unirea Shopping Center nu a dat nicio declaratie pe marginea acestui subiect pana la inchiderea editiei, iar Lucian Dorobantu, directorul general al Zara Romania, a afirmat: „pana acum nu am avut niciun contact direct cu ceilalti retaileri din Unirea, iar cu conducerea centrului comercial nu s-a discutat pana acum despre efectele intrarii Zara la parterul magazinului".

Trafic in scadere

Tot o scadere de 20% a observat si magazinul de imbracaminte pentru femei Flo & Jo. Reprezentantii acestuia spun ca diminuarea consumului se resimte mai ales vara, in perioada concediilor, dar ca anul acesta deschiderea Zara a avut un impact mare in afacerile celorlalti retaileri.

Conducerea centrului comercial afirma in mai ca Unirea are un trafic zilnic de circa 40.000 de vizitatori, dar in ultimele luni multi dintre cei care vin la cumparaturi sunt atrasi de sigla Zara, plasata la intrarea in magazinul de imbracaminte care se intinde pe o suprafata de peste 5.000 mp, in lateralul centrului comercial.

„Daca intru in magazinul Zara si stau o ora sa probez, sa vad colectiile, nu mai merg si in Unirea, pentru ca trebuie sa ocolesc cladirea. Cine intra totusi nu mai merge la etajele superioare, mai ales ca la etajul trei sunt foarte multe spatii libere. Este clar ca Zara genereaza un trafic mai mare decat toate celelalte magazine din interiorul centrului comercial", crede Roxana M. vizitator in Unirea , care a lucrat in imobiliare, iar acum se ocupa de administrarea unui magazin de imbracaminte.

Schimbari de chiriasi

In iunie, circa 20 de spatii comerciale, in general de mici dimensiuni, au ramas fara chiriasi in Unirea Shopping Center pe fondul nivelului mai slab al vanzarilor din aceasta perioada, dupa ce in urma cu 1-2 ani pentru deschiderea unui magazin in Unirea se formau liste de asteptare. Insa noii chiriasi, cum este Mango (vezi caseta), aleg sa vina la Unirea.

Unirea Shopping Center are o suprafata inchiriabila de peste 40.000 mp si aproximativ 200 de chiriasi, astfel ca aproape 10% din magazine sunt inchise. Printre cei mai importanti chiriasi ai Unirea se numara Steilmann, Polo Garage, Musette, House of Art, Kenvelo, Benvenuti, Levi's sau Lee Cooper.

„Indirect, Zara afecteaza toti comerciantii din Unirea, chiar daca cel mai bine se resimte la brandurile de confectii concurente", spune Adrian Cazu, directorul magazinelor de incaltaminte si marochinarie Benvenuti care detine un magazin in cadrul centrului comercial din centrul Bucurestiului.

Mango, din septembrie in Unirea Shopping Center

Brandul spaniol Mango va fi adus la etajul unu al centrului comercial Unirea Shopping Center incepand cu septembrie anul acesta, pe o suprafata totala de 230 dmp, dintre care 150 mp vor reprezenta spatiul de vanzare. „Este o locatie strategica in Bucuresti. Unirea Shopping Center este cel mai vechi centru comercial, cel mai bine cotat, iar noi trebuie sa mergem spre locatiile cele mai bune in conditiile actuale, cand consumul este din ce in ce mai redus", a declarat pentru ZF Sachin Arora, administratorul companiei Peeraj Brands International, una dintre firmele care detin franciza pe Romania pentru brandul Mango, atat pe partea de accesorii, cat si pe partea de fashion. Compania nu a dat niciun detaliu privind investitia in noul magazin. In timp ce Peeraj aduce doar marcile Mango si S'Oliver, avand in prezent cinci magazine Mango si Mango Touch (divizia de accesorii) in Iulius Mall din Cluj, in Plaza Romania sau Bucuresti Mall, Solmar, cea de-a doua companie care aduce Mango in Romania, mai detine si magazine Promod, Castro, Jennyfer sau Max Mara Weekend. Magazinele de imbracaminte Mango din Plaza Romania si Bucuresti Mall sunt detinute de Solmar, cele de accesorii fiind administrate de Peeraj.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO