Companii

Mai puţin grav decât se estima: doar trei companii auto din Top 10 au avut pierderi

15.07.2010, 23:43 22

Cifra de afaceri a celor mai mari zece companii din industriaauto de pe piaţa locală, fără a lua în calcul şi producătorii decomponente, a înregistrat anul trecut o scădere de aproape 36%,potrivit unor calcule realizate de ZF pe baza rezultatelor de laRegistrul Comerţului.
Automobile Dacia, cel mai mare constructor de pe piaţa locală, afost singura companie care a înregistrat o creştere a cifrei deafaceri de 2,5% în euro, la peste 2,1 miliarde de euro.
În medie, importatorii, a căror piaţă s-a micşorat cu 55% anultrecut, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şiImportatorilor de Automobile (APIA), au pierdut între 39 şi 77% dinvolumul de business.
Pe de altă parte, contrar estimărilor jucătorilor din piaţă, doardoi importatori au înregistrat anul trecut pierderi. Cea mai mare afost înregistrată de Mercedes-Benz România, de aproximativ 20 mil.euro, potrivit datelor de la Registrul Comerţului, fiind cel de-aldoilea an consecutiv în care importatorul înregistrează pierderi.La finele anului trecut Ion Ţiriac s-a retras din acţionariatulimportatorului, prin vânzarea celor 49% din acţiuni către DaimlerAG. Cel de-al doilea importator care a înregistrat pierderi anultrecut a fost AutoItalia Impex, cu un rezultat negativ de 1,7 mil.euro.
Porsche România, importatorul mărcilor grupului VW pe piaţa locală,s-a menţinut pe poziţia de cea mai profitabilă companie dinsegmentul său, cu un profit brut de aproximativ 45 mil. euro, darcare s-a diminuat cu aproape 50% faţă de 2008.
Potrivit estimărilor Porsche România, la nivelul întregii pieţe,anul trecut aproape 10% din cei 400 de dealeri şi-au închisbusinessul pe fondul scăderilor.
Deşi marii importatori auto au rămas pe profit în cel mai greu anpentru industria auto, aproape 1.000 de angajaţi, cei mai mulţi dinvânzări, au ieşit din aceste businessuri, acestea fiind primeledate oficiale legate de plecările din auto, în condiţiile în careîn 2009 subiectul a fost unul tabu pentru importatori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO