Companii

Marketingul bine facut creste vanzarile de electrocasnice

15.03.2004, 00:00 26



Craciunul, Pastele, luna martie, reprezinta tot atatea ocazii pentru retaileri sa atraga cat mai multi oameni in magazinele lor. Si ce alta metoda mai buna decat promovarea unei "oferte in premiera".



Desi nu au zeci de ani de experienta in spate precum omologii din strainatate, retailerii electrici, adica retelele romanesti de magazine care vand produse electronice si electrocasnice au fost printre cele mai active comapnii din ultima perioada in ceea ce priveste promovarea unor oferte speciale in preajma sarbatorilor.



Spre deosebire de anul trecut, Pastele din acest an este intampinat de retailerii electrici cu o oarecare incertitudine, avand in vedere caderea puternica a vanzarilor dupa introducerea noilor norme de creditare ale Bancii Nationale a Romaniei.



Mai mult, desi conditiile de creditare au ajuns in prezent aproape aceleasi cu cele dinainte de introducerea noilor norme de creditare, oamenii tot nu se prea inghesuie in magzine. Retailerii electrici nu se lasa insa batuti si au inceput deja promovarea ofertelor de Paste.



Reteaua Flanco, care a anuntat pentru anul trecut o cifra de afaceri de 117 milioane euro lanseaza astazi o oferta de "sezon", care se incheie pe 10 aprilie si care permite achizitionarea oricarui produs din oferta Flanco de Paste cu o rata de 199.000 de lei lunar. In cadrul ofertei Paste Flanco intra produse precum aragaz, cuptor cu microunde, robot de bucatarie, frigider, masina de spalat, televizor, DVD, minisistem audio, calculator si monitor.



De-a lungul timpului, retailerii electrici de pe piata romaneasca s-au intrecut in oferte care de care mai atractive pentru potentialii clienti.



Pe parcursul anului 2002 reteaua Flanco promova in reclamele sale la televiziune concepte precum "rate egale si fixe" sau "perioada de gratie", ceea ce permitea clientilor cumpararea unui produs in luna noiembrie sau decembrie si inceperea propriu-zisa a platii ratelor in ianuarie sau februarie.



Reteaua Altex, care a anuntat pentru anul trecut o cifra de afaceri de 115 milioane euro, a promovat la randul sau cateva elemente de noutate in cadrul reclamelor pe diferitele suporturi media. Compania a decis in luna octombrie a anului trecut sa acorde un discount de 5% pe viata pentru cuplurile casatorite in acel an, pentru ca aproape o luna mai tarziu sa anunte si lansarea unei linii telefonice gratuite, dar si extinderea programului de lucru si duminica, in paralel cu acordarea unui discount.



Tot in toamna anului trecut, Flanco a promovat pentru anumite produse oferte care prevedeau 0% avans, 0% comision si mai ales 0% dobanda, iar in fiecare din ultimele opt saptamani ale anului acorda printr-o tombola cate o masina Fiat Albea.



Dupa intrarea in vigoare a noilor norme de creditare BNR, retailerii electrici s-au vazut confruntati cu o scadere a interesului clientilor pentru credite. Desi in ultima perioada principalii jucatori au gasit modalitati de a reveni la acordarea de credite de consum fara avans si fara girant, cozile din urma cu un an sunt de domeniul trecutului. In aceste conditii, promovarea ramane, se pare, singura modalitate prin care retailerii electrici vor reusi sa isi atinga obiectivele de vanzari de anul acesta, care sunt fara exceptie superioare celor de anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO