Companii

Mediul economic continua sa fie foarte dificil, cu somaj in crestere, este explicatia imbuteliatorului Coca-Cola la scaderea vanzarilor cu 12%

Mediul economic continua sa fie foarte dificil, cu somaj in crestere, este explicatia imbuteliatorului Coca-Cola la scaderea vanzarilor cu 12%
04.02.2010, 23:20 218

Coca-Cola Hellenic, cel mai mare imbuteliator de bauturiracoritoare de pe piata locala, a finalizat anul trecut cu oscadere de 12% a vanzarilor in volum pe fondul unui mediu economic"foarte dificil", potrivit informatiilor aparute in raportul anualal companiei.

Lafinalul anului 2008, in urma cu doar un an, subsidiara locala agigantului american inregistra o crestere de 11%.

Reprezentantii Coca-Cola HBC Romania au refuzat sa comentezeaceste informatii si sa ofere detalii despre evolutia cifrei deafaceri in cursul anului trecut, dar, potrivit calculelor ZF,vanzarile pot fi estimate la aproximativ un miliard de litri sicirca 500 mil. euro la nivelul anului 2009.

"Mediul economic din Romania continua sa fie foarte dificil, cusomaj in crestere. Noi avem in continuare o viziune optimista petermen lung pe piata locala si ne concentram investitiile peeficientizare, pentru a sprijini dezvoltarea businessului inviitor", se arata in raportul Coca-Cola Hellenic.

Astfel, 2009 a fost primul an in care imbuteliatorul local alCoca-Cola a raportat un declin al afacerilor, dupa ce in ultimiiani compania si-a majorat volumele vandute cu ritmuri peste 10% peo piata cu cresteri in consum.

Doros Constantinou, CEO al gigantului Coca-Cola Hellenic, adeclarat ca grupul va continua sa puna accent atat pe reducereacosturilor si a capitalului de lucru, cat si pe consolidareacotelor de piata detinute in perioada urmatoare, ca urmare aconsumului redus.

Subsidiara locala, Coca-Cola HBC Romania, a avut in 2008 afaceride 550 mil. euro (2028,6 mil. lei) si un profit net de 66 mil. euro(243,7 mil. lei), potrivit datelor de la Registrul Comertului.Compania detine o cota de piata estimata la 50%, fiind liderulpietei de bauturi non-alcoolice.

Coca-Cola Hellenic a dat semne de scadere inca din primajumatate a anului trecut. Dupa ce a raportat un declin deaproximativ 5% in primul semestru al anului trecut, imbuteliatorula inregistrat in cel de-al treilea trimestru al anului 2009 oscadere de peste 10% a volumelor vandute pe piata romaneasca fatade aceeasi perioada a anului 2008.

Imbuteliatorul a finalizat in ultimul trimestru al anului trecutinvestitii de 46 de milioane de euro in constructia unui depozitcomplet automatizat si a unei fabrici de cogenerare a energieielectrice si termice, ambele la unitatea de productie a grupului dela Ploiesti. Finalizarea acestei investitii a marcat intrareaintr-o noua etapa, aceea a investitiilor pentru reduceri decosturi. In ultimii doi ani compania si-a restructurat businessullocal, cele mai mari schimbari fiind realizate in productie si insistemul de distributie a produselor din portofoliu. In primelenoua luni ale anului trecut costurile de restructurare inregistratede subsidiara romaneasca au ajuns la 1,8 mil. euro, fata de 0,7mil. euro in semestrul intai, potrivit datelor din rapoarteleCoca-Cola Hellenic.

In trimestrul al treilea din 2009 au fost anuntate noi masuri derestructurare la Coca-Cola HBC Romania - inchiderea fabricii dinIasi care producea mai mult pentru piata din Republica Moldova sitransferul productiei de apa minerala de la Floreni (Suceava) inlocalitatea Poiana Negri din acelasi judet, care au generat circa100 de disponibilizari.

In ultimii doi ani, compania a renuntat la patru locatii deproductie - Bucuresti, Oradea, Iasi si Floreni (judetul Suceava) -si a externalizat complet serviciile de distributie, masuri care auredus numarul angajatilor Coca-Cola HBC Romania cu 900 depersoane.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO