Companii

Multinationalele din bere si-au majorat vanzarile cu 37% in trimestrul I

Multinationalele din bere si-au majorat vanzarile cu 37% in trimestrul I

Click pentru imaginea intreaga

17.04.2007, 19:37 10

Vanzarile de bere ale companiilor multinationale prezente pe piata locala (Heineken, Interbrew, United Romanian Breweries Bereprod si Ursus Breweries) au crescut in primul trimestru cu 37% in volum, la 2,54 milioane de hectolitri, fata de aceeasi perioada din 2006, cand s-au vandut doar 1,85 de milioane de hectolitri de bere. "Avand in vedere cresterea constanta, an de an, a vanzarilor in timpul sezonului rece, putem spune ca berea incepe sa fie considerata din ce in ce mai putin un produs sezonier", a declarat Constantin Bratu, directorul general al Asociatiei Berarii Romaniei.
Piata berii a crescut anul trecut in volum cu peste 16% la 17,7 mil. hectolitri, potrivit Asociatiei Berarii Romaniei, care grupeaza cele patru companii multinationale din industria berii.
Ritmul de crestere inregistrat in 2006 ar putea trece piata de 1,2 mld. euro (pret la raft) la nivelul anului trecut. Ritmul de crestere al pietei este insa mai mic decat ritmul de crestere al vanzarilor inregistrate de filialele locale ale multinationalelor, care au raportat anul trecut o majorare de 20,6%, potrivit datelor Berarii Romaniei.
Potrivit reprezentantilor asociatiei, consumul de bere pe cap de locuitor s-a majorat cu 16% anul trecut, ajungand pana la 81 de litri, ceea ce inseamna ca a atins media consumului de bere la nivel european. Segmentele care au determinat aceasta crestere sunt berea in ambalaj la PET si la doza (n.r. cutie). Berea ambalata la PET reprezenta 40,4% din consumul total al pietei la sfarsitul lui 2006, dublu fata de acum doi ani, cand acest segment detinea doar 24,4% din piata.
"In pofida ascensiunii indiscutabile a PET-ului, ambalajul de sticla ramane preferatul romanilor", a spus directorul general al asociatiei. Ambalajul la sticla reprezinta aproximativ 46,2% din totalul vanzarilor, dar este in continua scadere fata de 2005, cand avea 54,5%, sau de 2004, cand detinea 61,9% din piata. Aceasta tendinta este experimentata si de segmentul de bere la halba, care a scazut de la 6,3% in 2005, la 4,7% din vanzari anul trecut.
Pe piata locala a berii, alaturi de companiile multinationale, un rol important il joaca si producatori locali precum European Drinks sau Bere Mures, companii care produc peste un milion de hectolitri de bere anual. Actionarii European Drinks, Ioan si Viorel Micula, au anuntat recent ca fabrica de bere din judetul Bihor a ajuns la o capacitate de productie de 5 mil. hectolitri anual, in timp ce un nou jucator, Borsec, lider pe piata apelor minerale a anuntat investitii de peste 30 mil. euro pentru constructia unei fabrici de bere, la Sebes.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO