Companii

Noul sef BMW: Romania are mai mare nevoie de service-uri decat de centre de vanzare

Companii: Noul sef BMW: Romania are mai mare nevoie de service-uri decat de centre de vanzare

Stephan Breschan, directorul general al BMW Romania: Conditiile fata de Romania erau complet diferite in China, care a crescut fara probleme chiar si in acest an - cu 30%. In plus clientii de BMW din China sunt complet diferiti fata de cei din Romania pentru ca in general sunt foarte tineri, oameni care ieri erau saraci, iar azi sunt bogati

17.09.2009, 15:21 302

Compania a avut anul trecut o cifra de afaceri de 135 mil. eurosi un profit net de 8 mil. euro in 2008.

Anterior Breschan a detinut functia de director al BMW pentruregiunea de nord a Chinei si sef al academiei BMW de pregatire inaceeasi tara si are peste 19 ani de experienta in industria auto.Inainte de a lucra la BMW, Breschan a detinut mai multe functii deconducere in cadrul Porsche Holding, in Austria si Ungaria.

"Conditiile fata de Romania erau complet diferite in China, carea crescut fara probleme chiar si in acest an - cu 30%. In plusclientii de BMW din China sunt complet diferiti fata de cei dinRomania pentru ca in general sunt foarte tineri, oameni care ierierau saraci, iar azi sunt bogati. Atunci cand cumpara masina,romanii se concentreaza mai mult pe masina, pe ce performante sitehnologie ofera, in China se cumpara un BMW pentru ca este un BMW,il cumpara pentru imagine", a spus Stephan Breschan.

Bernd John, fostul director al BMW Romania a preluat pozitia demembru in consiliul de administratie al celei mai mari retele dedealeri BMW din Germania.

"Principalele obiective pentru BMW Romania raman neschimbate.Dorim sa redevenim cel mai bine vanduta marca premium si ne vomextinde reteaua atat prin Automobile Bavaria (fostul importatorcare detine peste 90% din dealeri - n.red.), cat si prin noiparteneri", a spus Breschan. La finele lunii octombrie BMW va lansape piata locala noul X1, cel mai mic SUV din gama constructoruluigerman, dar si noul Seria 5 Gran Turismo.

"In Romania aproape 50% din vanzarile BMW reprezinta SUV-urile,in special datorita starii drumurilor, in timp ce in China exista ocerere foarte ridicata si pentru Seria 3 si 5", a spus seful BMWRomania.

Reteaua BMW de pe piata locala numara in prezent 11 centreintegrate si 3 showroomuri in 12 orase din Romania, dintre carecele din Iasi si Pitesti nu apartin de Automobile Bavaria.

In primele opt luni ale acestui an vanzarile BMW au atins unnivel de 705 unitati, in scadere cu 58% comparativ cu perioadasimilara a anului trecut, clasand constructorul german pe locul altreilea dupa Mercedes-Benz si Audi. La nivelul lunii august, BMW aurcat pe locul doi ca vanzari, dupa Audi, cu 83 de masini.

"Si in Romania, ca si la nivel european, piata premium a fostafectata de criza financiara. Cu toate acestea, avem ca target caBMW sa devina cel mai bine vanduta marca din acest segment pe piatalocala. Cu toate ca nu putem schimba piata, putem lansa noiprograme in ceea ce priveste satisfactia clientilor", a declaratBreschan.

Automobilele BMW inregistreaza printre cele mai ridicateimporturi second-hand la nivel national, ocupand un loc in top treiaproape in fiecare luna, ceea ce a dus la cresterea parcului marciigermane. Acest lucru genereaza si o cerere ridicata pentruactivitatea de service.

"Spre deosebire de alte tari din Europa, in Romania avem maimulta nevoie la nivel national de service-uri decat de showroomuri,deoarece s-au importat second-hand foarte multe automobile BMW,care acum trebuie intretinute", a spus Stephan Breschen.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO