Companii

Octavian Bădescu, fostul manager al Alo Curier, încearcă nişa „livrărilor în aceeaşi zi“

Autor: Mirabela Tiron

18.11.2010, 23:36 95

Asocierea cu persoane specializate în anumite domenii,finanţarea din fonduri proprii şi subcontractarea activităţilorpentru minimizarea costurilor fixe au fost "ingredientele" folositede Octavian Bădescu, 35 de ani, fostul manager şi acţionarminoritar al companiei Alo Curier în 2006, în dezvoltarea maimultor businessuri (curierat cu livrare în aceeaşi zi, marketingdirect, magazine online), ce vor aduce anul acesta încasări de douămilioane de euro şi marje de profit de aproape 10%.

"În 2001 am avut prima tangenţă cu curieratul, când m-am angajat caagent de vânzări la firma de curierat Romexpress Courier. Ulterioram ajuns director de vânzări la Alo Curier şi în 2003 directorgeneral până în 2006, când devenisem şi asociat minoritar cu unpachet de 25%", îşi aduce aminte Bădescu, care ocupă în prezent şipoziţia de vicepreşedinte al Asociaţiei Operatorilor de Curieratdin România.

În 2006, el ieşea din acţionariatul Alo Curier, pentru că viziuneaacţionarului majoritar nu mai coincidea cu viziunea lui dedezvoltare a businessului, iar în 2007 înfiinţa propria firmă decurierat, Delivery Solutions, care a ajuns la afaceri de 660.000euro anul trecut.
Bădescu şi-a dezvoltat businessul în curierat cu 50.000 de euroobţinuţi din vânzarea a două garsoniere şi din banii proveniţi dinvânzarea pachetului de 25% la Alo Curier. Brandurile pe care le-alansat pe piaţă sunt Sameday Courier (servicii de livrare înaceeaşi zi) şi Field Expert (marketing direct).
"Majoritatea clienţilor cu care lucrăm sunt companii. Livrăm coleteîn regim "same day" pentru Ambasada SUA, Medicover, Publicis,Unicredit, City Bank, Banca Transilvania şi alţii", a spus el,adăugând că în medie sunt livrate 100.000 de colete pe an.

Piaţa românească de curierat este evaluată la 200-220 de milioanede euro, din care doar 1% reprezintă segmentul de curierat culivrări în aceeaşi zi, potrivit lui Bădescu. Printre jucătorii maricare activează în curierat se numără TNT, Fan Courier, DPD şialţii.
Bădescu spune că el a vrut să aibă o companie de curieratpoziţionată pe livrările urgente, segment pe care nu este prezentnici operatorul de stat Poşta Română (care nu a trimis un răspunsla solicitarea ZF cu privire la lipsa serviciilor de livrăriurgente).

Preţul pentru livrarea unui colet în Capitală în aceeaşi zi este dedouă -trei ori mai mare faţă de cel pentru livrarea în mai multezile.
"Lucrăm cu mulţi subcontractori pentru livrarea urgentă acoletelor. Nu avem maşini sau scutere proprii, ci doar biciclete. Oafacere în curierat reuşeşte dacă are costuri fixe minime."
Bădescu spune că plănuieşte să dezvolte acest business şi apoi săîl vândă şi că nu este interesat să îl lase moştenirecopiilor.
Antreprenorul mai controlează şi alte businessuri, alături de maimulţi parteneri de afaceri. El deţine acţiuni şi la companiaRetailplus Eastern Europe, ce activează pe piaţa de retail audit şicare a rulat anul trecut afaceri de 674.000 de euro şi un profit de83.000 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO