Companii

P&G creşte bugetul de promovare pe internet şi reţele sociale

Autor: Cristina Rosca

26.01.2011, 23:42 272

Procter&Gamble, unul dintre cei mai importanţi investitoriîn publicitate din România şi liderul pieţei de bunuri de largconsum nealimentare, îşi majorează în acest an bugetele depromovare pe internet şi reţele sociale (Facebook, Twitter), fără ada însă detalii legate de sumele alocate.

Compania nu oferă nici cifre privind bugetul total de promovaresau dinamica lui din 2011 faţă de 2010, dar spune că s-a adaptattendinţelor pieţei, în condiţiile în care tot mai mulţi româniutilizează atât internetul, cât şi reţelele sociale.

"Bugetul este structurat pe canale de comunicare diverse,urmărind tendinţele şi preferinţele consumatorilor, cu o creştereprocentuală a alocării către noi canale media preferate deconsumatori - internet, reţele sociale", spune Ramona Brad,external relations associate director al P&G România.

Potrivit unor surse din piaţă, P&G este la acest început dean şi cel mai mare investitor în publicitate pe TV, cu o dublare anumărului de inserţii publicitare în primele săptămâni din ianuarie2011 comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Călin Fusu, directorul general al reţelei de socializare Neogenspune că jucătorii din FMCG investesc mai puţin în publicitateonline şi prin reţele sociale decât cei din alte sectoare precumbănci şi auto.

"Eu nu am prea văzut la noi multe reclame ale marilor companiipe reţelele sociale. La nivel mondial se observă însă o tendinţă înacest sens", spune Fusu.

Potrivit ultimelor date oficiale disponibile, în 2008Procter& Gamble era cel mai mare invetitor în publicitate şiavea un buget anual de 132 de milioane de euro calculat larate-card. În 2009 acesta aproape s-a înjumătăţit, compania fiinddevansată în top de Cosmote, potrivit datelor Alfacont.

Gigantul american vinde branduri precum Ariel, Tide, Pampers,Bonux, Fairy şi Braun.

P&G este cel mai mare jucător de pe piaţa bunurilor de largconsum nealimentare cu afaceri de circa 350 de milioane de euro şiprofit de 16,5 mil. euro în 2009 (cifrele sunt cumulate pentruP&G Distribution, P&G Marketing şi P&G MaterialsManagement), potrivit datelor Registrului Comerţului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO